رئیس هیئت «الحشد الشعبی»: در انتخابات آتی عراق نامزد نمی‌شوم

رئیس هیئت «الحشد الشعبی»: در انتخابات آتی عراق نامزد نمی‌شوم
شنبه 16 دی 1396 - 13:43

رئیس هیئت «الحشد الشعبی» در عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی آتی این کشور، نامزد نخواهد شد.

العالم - عراق

«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیأت «الحشد الشعبی» اعلام کرد که برای انتخابات آتی کشور که قرار است 12 می برگزار شود، نامزد نخواهد شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی فیاض با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «اسکای‌پرس» منتشر شد، اعلام کرد که وی در انتخابات آتی نامزد نخواهد شد اما بر ضرورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر تأکید دارد و آن را امری حیاتی برای تحکیم نظام دموکراتیک در کشور می‌داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف مهم، دستیابی عراق به ساحل امن و ثبات است.

این در حالی است که در 25 نوامبر گذشته، فیاض از تاسیس حزب جدیدی به نام «جنبش عطاء» برای مشارکت در عرصه سیاسی جدید کشور خبر داده بوده و دبیرکلی این حزب را برعهده گرفته بود.

یک منبع آگاه در دفتر الفیاض با اعلام این خبر گفته بود که دبیر کل این حزب، شخص فالح الفیاض است و شماری از رهبران الحشد الشعبی و احزاب آنها و علمای دینی شیعه نیز به آن می‌پیوندند.

وی افزود: این حزب سیاسی به قانون اساسی و توصیه‌های مرجعیت دینی برای مشارکت در انتخابات پارلمانی آتی، پایبند است و شخصیت‌های سیاسی شیعی برجسته و نیروهای عشائر نیز به آن خواهند پیوست. الفیاض تماس‌های از برخی فعالان سیاسی برجسته دریافت کرده که برای ائتلاف و پیوستن به این حزب، اعلام آمادگی کرده‌اند.

الفیاض یکی از رهبران حزب «الدعوة» است که به همراه «ابراهیم الجعفری» برای انتخابات پیشین عراق، جریان «الاصلاح» را تاسیس کرد. اکنون نیز قرار است شماری از رهبران جریان الاصلاح به او در حزب جدیدش بپیوندند اما وی اکنون اعلام کرده است که در انتخابات جدید نامزد نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها