آلبرایت خواستار کنترل کنگره بر سیاست خارجی آمریکا بجای ترامپ شد

آلبرایت خواستار کنترل کنگره بر سیاست خارجی آمریکا بجای ترامپ شد
شنبه 16 دی 1396 - 17:36

وزیرخارجه پیشین آمریکا دونالد ترامپ را فردی بسیار دمدمی‌مزاج عنوان و خاطرنشان کرد، بهتر است کنگره سیاست خارجی کشور را در دست گیرد.

العالم ـ آمریکا

«مادلین آلبرایت» وزیر خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری «بیل کلینتون» (1997 تا  2001) «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را فردی «دمدمی‌مزاج» خواند.

به نوشته وبگاه هفته نامه «نیوزویک» آلبرایت روز جمعه در این زمینه در پیامی توئیتری نوشت که ترامپ بسیار دمدمی مزاج است و بهتر است کنگره کنترل سیاست خارجی را به دست گیرد.

آلبرایت در توییتی نوشت: «برای اشخاصی که معتقد به رهبری با ثبات و عاقل آمریکا هستند سال 2018 آغازی نگران کننده بود و با وجود چنین شخصی در کاخ سفید که به طور فزاینده‌ای دمدمی‌مزاج است، نقش کنگره در سیاست خارجی و امنیت ملی مهم‌تر از قبل خواهد بود.»

به گزارش فارس، بر پایه گزارش‌ها، دونالد ترامپ هفته گذشته جشن‌های کریسمس را با توئیت‌های پی در پی درباره کره شمالی و کری خواندن با رهبر این کشور شروع کرد و حتی نوشت: «دکمه بمب اتمی من بسیار بزرگتر و قوی‌تر از کره شمالی است.»

به نوشته نیوزویک، «تد لو» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخابی کالیفرنیا نیز توئیت‌های ترامپ را «به‌شدت احمقانه» خواند و گفت، چنین اقدام‌هایی امکان پیش بینی نادرست و استفاده از جنگ افزارهای اتمی از سوی کره شمالی را افزایش داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها