هدف گذاری برای جذب 200میلیارد دلار

اعلام برنامه اخوان المسلمين براي احیای مصر

 اعلام برنامه اخوان المسلمين براي احیای مصر
پنج‌شنبه 28 ارديبهشت 1391 - 17:58

عضو كميته روابط خارجي حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين مصر، ديدگاه هاي اين حزب در زمينه عمران و آباداني، جذب 200ميليارد دلار براي احياي اقتصاد و توسعه روابط با كشورهاي منطقه و جهان را اعلام كرد.

وليد الحداد روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: حزب آزادي و عدالت در پي پيروزي در انتخابات پارلماني مصر و كسب بيش از 40 درصد كرسي هاي پارلمان ديدگاه جديدي درباره روابط خارجي دارد كه بر چهار محور استوار است.

وي افزود: محور اول بازگرداندن نقش واقعي و پيشتاز مصر در منطقه است به خصوص كه در زمان حكومت ديكتاتوري حسني مبارك روابط مصر بر اساس وابستگي به برخي رژيمها و كشورها بود به طوري كه بسياري از روابطمان با كشورهاي همجوار عربي ، اسلامي و آفريقايي را از دست داديم.

الحداد اظهار داشت: ما تلاش كرده ايم روابطمان با بسياري از كشورها را از طريق سفر به آن كشورها و ميزباني بيش از 200 هيات خارجي احيا كنيم.

عضو كميته روابط خارجي حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين مصر ادامه داد: محور دوم ضرورت گسترش روابط با اين كشورها است و محور سوم نيز ايجاد روابط واقعي و متوازن با كشورهاي جهان است.

وي گفت: ما مي خواهيم درهاي مصر به روي همه كشورها باز باشد اما روابط مان بايد متوازن باشد.

الحداد افزود: ما نمي خواهيم به يك كشور گرايش پيدا كنيم بلكه مي خواهيم روابط مصر با ساير كشورها بر اصل منافع مشترك ، احترام و اينكه مصر كشوري وابسته نيست، استوار باشد.

وي خاطرنشان كرد: محور چهارم اعطاي نقش به مصريهاي مقيم خارج به خصوص كه 7 ميليون مصري در خارج مشغول به كار هستند. اين افراد بايد نقشي واقعي در آباداني ميهن از طريق سرمايه گذاري، ارايه ايده ها و طرحها داشته باشند.

عضو كميته روابط خارجي حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين مصر توضيح داد: حزب آزادي و عدالت با ايجاد روابط با كشورهاي جهان خواستار حمايت از اقتصاد مصر است. تلاش براي جذب سرمايه ها به ميزان بيش از 200 ميليارد دلار از برنامه هاي اين حزب است.

الحداد گفت: سرمايه گذاري گسترده در زمينه توليد بسيار مهم است زيرا مصر تنها نيازمند گردشگري نيست بلكه نيازمند صنعت، كشاورزي و فرصتهاي شغلي است و اينها با سرمايه گذاري خارجي امكان پذير است.

وي افزود: حزب آزادي و عدالت پس از پيروزي در انتخابات تلاش خواهد كرد طي 3 سال آينده دو ميليون فرصت شغلي ايجاد كند.

FF-17-16:09

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها