3 کشته بر اثر انفجار انتحاری در دیاله

3 کشته بر اثر انفجار انتحاری در دیاله
يکشنبه 17 دی 1396 - 00:47

منابع امنیتی عراق از کشته شدن حداقل 3 عراقی در انفجار انتحاری روز شنبه در استان شرقی دیاله خبر دادند.

العالم-عراق

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یک عامل انتحاری روز شنبه یکی از رهبران قبیلهای مخالف با گروه وهابی «داعش» را هدف حمله خود قرار داده است.

یک منبع امنیتی عراق درباره جزئیات این خبر گفت که این حادثه بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی رستورانی در منطقه النجاح در 60 کیلومتری شرق بعقوبه مرکز استان دیاله عراق رخ داده است.

براساس گزارش ها، دقایقی پس از انفجار خودرو، عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را در رستوران منفجر کرد.

مقامات پلیس عراق گزارش دادند که بر اثر این انفجار همسر «هیثم الحوم» رئیس قبیله «النجاح» و دو نفر از اقوام وی کشته شدند. نیروهای امنیتی عراقی پس از این حادثه محل وقوع انفجار را منطقه بسته اعلام و عملیات شناسایی را آغاز کردند.

این حادثه تروریستی در حالی روی می دهد که روز گذشته الحوم شماری از روسای قبیله ای سنی محلی را به رستوران خود دعوت کرده بود و به آنها از آمادگی برای مقابله با باقیمانده تروریست های داعش و مخفیگاه‌های آنها در مناطق شرقی بعقوبه که در 65 کیلومتری شمال شرقی پایتخت عراق قرار دارد خبر داد.

به رغم ادامه عملیات نظامی در استان دیاله، باقیمانده اعضای گروه تروریستی داعش همچنان در مناطق اطراف این استان و در نزدیکی مناطق مرزی با ایران در شرق دیاله و همچنین مناطق کوهستانی غرب آن مخفی شده اند.

پس از اینکه نیروهای عراقی مناطق تحت اشغال گروه افراطی و تروریستی داعش را بازپس گرفتند، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در 9 دسامبر به طور رسمی آزاد سازی کامل عراق را از تروریست های داعش  اعلام کرد.

 

پربیننده ترین خبرها