مقام روس: آمریکا از اتحاد روسیه، ایران و ترکیه نگران است

مقام روس: آمریکا از اتحاد روسیه، ایران و ترکیه نگران است
يکشنبه 17 دی 1396 - 07:57

معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه گفت: آمریکا بیش از همه از اتحاد روسیه، ایران و ترکیه نگران است و تلاش می کند به این اتحاد ضربه بزند.

العالم ـ اروپا

فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) خاطرنشان کرد: بدون شک در آینده مثلث ایران، روسیه و ترکیه، هدف اصلی حملات سیاسی آمریکا خواهد بود.
کلینتسویچ که در خصوص نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص ایران با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت وگو می کرد، افزود: آمریکا این حق را ندارد از طرف جهانیان علیه ایران اعلام موضع و این کشور را تهدید کند.
کلینتسویچ با بیان اینکه آمریکا سعی می کند از تمام جهات به ایران حمله کند، افزود: چه کسی به آمریکا در سازمان ملل حق داده که از طرف همه کشورهای جهان سخن گوید و بویژه اینکه کشور مستقلی را تهدید کند.
کلینتسویچ گفت: خودداری از دوراندیشی به سنتی در سیاست آمریکا تبدیل شده است، هیچ سیاستمدار آمریکایی به این واقعیت فکر نمی کند که ایران با عراق و لیبی تفاوت دارد.
وی افزود: تلاش برای بی ثبات کردن کشوری مانند ایران با توانمندی نظامی بالا، اوضاع خاورمیانه را به شدت متشنج می کند.
مقام روس گفت: آمریکا برای اینکه ایران را از مسیر قانونی خارج کند، حتی آماده است تمام جهان را با لغو یکجانبه برجام شانتاژ کند، همه این اقدامات را می توان حمله به ایران در عرصه های مختلف محسوب کرد.
وی خاطرنشان کرد، نباید برای ایران مشکل آفرید و این کشور می تواند مسائل داخلی خود را حل کند. 
به گزارش ایرنا، به دنبال بروز برخی ناآرامی ها طی روزهای گذشته در ایران، رئیس جمهوری آمریکا وارد صحنه شد و به صورت علنی از معترضان خیابانی حمایت کرد.
در پی این واکنش ترامپ، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که از شورای امنیت در نیویورک و کمیسیون حقوق بشر در ژنو می خواهد تا نسبت به وضعیت حقوق بشر ایران و برخورد با معترضان نشست فوق العاده ای تشکیل دهند.
این نشست با درخواست و اصرار آمریکا با وجود اختلاف نظرهای شدید اعضای شورای امنیت برگزارشد و هریک از نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه های خود درباره حوادث داخلی کشورها از جمله ایران پرداختند و این نشست در عمل به صحنه انزوای آمریکا در سوء استفاده از شورای امنیت و دفاع دوباره اروپایی ها از توافق هسته ای (برجام) برابر اغتشاشگری آمریکا تبدیل شد.

پربیننده ترین خبرها