حمایت اسرائیل از قطع تدریجی کمک‌های مالی آمریکا به آژانس آنروا

حمایت اسرائیل از قطع تدریجی کمک‌های مالی آمریکا به آژانس آنروا
يکشنبه 17 دی 1396 - 09:34

رژیم صهیونیستی حمایت آشکار خود را از قطع حمایت‌ها و کمک‌های مالی آمریکا به آژانس سازمان ملل که مسئولیت کمک رسانی به آوارگان فلسطینی را بر عهده دارد، ابراز داشته است.

العالم- فلسطین اشغالی 

به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا احتمال قطع کمک های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل را مطرح کرده، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی از این تصمیم حمایت کرده ولی گفته است که تل آویو ترجیح می دهد این اقدام به صورت تدریجی انجام گیرد.

ترامپ، سه‌شنبه گذشته با انتشار توییتی، اعلام کرد که آمریکا حمایت‌های مالی از فلسطینی‌ها را متوقف کرد زیرا آنها برای شرکت در مذاکرات صلح آماده نیستند.

فلسطینی ها این اقدام را نوعی باج خواهی از سوی آمریکا ارزیابی و آن را محکوم کرده اند. البته این اقدام آمریکا با واکنش های مختلفی از سوی مقام های اسرائیلی روبرو شده است. برخی از مقام های رژیم صهیونیستی نسبت به خطرات ناشی از قطع کمک های مالی آمریکا به آوارگان فلسطینی هشدار داده اند.

این مقام ارشد اسرائیلی که نامش فاش نشده، گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از قطع تدریجی کمک های مالی به آنروا حمایت می کند.

دفتر نخست وزیری اسرائیل نیز پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نخست وزیر اسرائیل از رویکرد حساس و مهم ترامپ حمایت می کند و بر این باور است که باید گام های عملی اتخاذ شود تا آنروا به جای دائمی کردن معضل آوارگان فلسطینی به دنبال حل و فصل این مشکل باشد.

بر اساس اعلام وبگاه آنروا، آمریکا بزرگترین کشور کمک کننده به این آژانس به شمار می رود و در سال 2016 میلادی وعده داده است تا 370 میلیون دلار به این نهاد سازمان ملل کمک کند.

در حالی که وبگاه خبری اکسیوس، پیش از این اعلام کرده بود که ایالات متحده کمک 125 میلیون دلاری به سازمان آنروا را به حال تعلیق درآورده است، ولی یک مقام رسمی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که هنوز هیج تصمیمی درباره این مساله اتخاذ نشده است.

این مبلغ یک‌سوم از کمک های سالیانه‌ آمریکا به آژانس آنروا است.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها