رئیس سیا هم از ناآرامی در ایران حمایت کرد

رئیس سیا هم از ناآرامی در ایران حمایت کرد
يکشنبه 17 دی 1396 - 19:06

رئیس سازمان سیا با حمایت از برخی ناآرامی‌ها در چند شهر ایران، مدعی شد ترامپ می‌خواهد «صدای مردم ایران شنیده شود.»

العالم - آمریکا

«مایک پومپئو» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) روز یکشنبه به صراحت از بروز ناآرامی و آشوب در ایران حمایت کرد.

پومپئو که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، درباره ناآرامی‌های هفته گذشته در چند شهر ایران، گفت: «این مسئله بسیار واقعی است. رئیس‌جمهور از مردم ایران حمایت کرده و می‌خواهد که صدای آن‌ها شنیده شود.»

پومپئو در بخش دیگری از مصاحبه‌اش به مسئله ضرب‌الاجل پیش روی ترامپ برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران پرداخت و گفت: «نهایتا این رئیس‌جمهور است که باید درباره ماندن در توافق یا ترک آن، تصمیم بگیرد.»

رئیس سازمان سیا در پاسخ به این سوال که آیا کنگره آمریکا می‌تواند با تصویب قانون یا متممی جدید ترامپ را به ماندن در توافق راضی کند، گفت: «آن‌ها می‌توانند برخی نقاط ضعف را برطرف کنند یا ضرب‌الاجل را تمدید کنند. کارهایی هست که می‌توانند انجام دهند تا شرایط بهبود یابد. و نهایتا رئیس‌جمهور درباره ماندن در توافق یا ترک آن تصمیم می‌گیرد.»

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی دولت و کنگره این کشور در حال رایزنی برای تصویب قانونی هستند که ممکن است شروط تازه‌ای به توافق هسته‌ای با ایران اضافه کند. وجود محدودیت زمانی برای برخی تعهدات هسته‌ای ایران و محدود نکردن توان موشکی ایران، از جمله انتقاداتی است که دولت ترامپ به توافق هسته‌ای دارد.

پربیننده ترین خبرها