کارشناس اردنی: ایران حق دارد برای سرنگون کردن رژیم آل سعود تلاش کند

کارشناس اردنی: ایران حق دارد برای سرنگون کردن رژیم آل سعود تلاش کند
يکشنبه 17 دی 1396 - 21:36

دکتر نصیر العمری کارشناس مسایل سیاسی در اردن به شدت از عربستان سعودی انتقاد وشاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را به چشم پوشی از قدس در چارچوب معامله با آمریکا برای رسیدن به تاج و تخت متهم کرد.

العالم- اردن                     

العمری گفت: « عربستان از اغتاشاشات در ایران حمایت می کند و این کشور حتما پاسخ محکمی به سعودی ها خواهد داد.»

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: « زمانی که ترامپ به منطقه سفر و شاهزاده بن سلمان از وی استقبال کرد در واقع بیانگر تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن این شاهزاده سعودی به عنوان حاکم عربستان در چارچوب یک معامله بود و یکی از مهم ترین مقاد این قرارداد چشم پوشی بن سلمان از قدس به سود اسرائیل و اعطای سهام عربستان به شرکت های آمریکایی در ازای دریافت کرسی حکومت در عربستان است.

این کارشناس اردنی تاکید کرد ایران 90 میلیون نفر جمعیت دارد و در زمینه سیاسی و دیپلماتیک مستقل از آمریکا و اسرائیل عمل می کند و از سوی دیگر رژیم سعودی قرار دارد که جنگ درون حاکمیتی میان شاهزادگان بر سر تقسیم منابع کشور ، فرار از فاکتورهای برق و آب و تکیه بر ترامپ بوالهوس و نتانیاهو افعی برای حمایت از عربستان در حال افزایش است.

العمری تصریح کرد شاهزاده بن سلمان به دستور ترامپ و نتانیاهو ایران را تهدید می کند تا این که جنگی بین دو کشور ( عربستان و ایران ) صورت گیرد. این جنگ قدرت دو کشور را به تحلیل می برد و شرکت ها و صنایع تسلیحاتی غرب و اسرائیل را تقویت و پویا می کند. ولیعهد سعودی درک نمی کند که نتانیاهو و ترامپ وی را تحقیر می کنند و می خواهند با وی کاری کنند که با صدام در جنگ با ایران کردند.

این کارشناس مسایل سیاسی در اردن خاطرنشان کرد رژیم سعودی به طور علنی از اعتراضات و اغتشاشات اخیر در ایران حمایت می کند و این به مثابه جنگ علیه ایران است و این کشور به زودی پاسخ محکمی به سعودی خواهد داد. ایرانی ها حق دارند در واکنش به اقدامات تحریک آمیز ، غیر قانونی و خصمانه سعودی ها ، رژیم آل سعود را سرنگون کنند.

وی تجهیزات و توانمندی بن سلمان را برای مقابله با ایران به سخره گرفت و گفت: « چگونه ولیعهد سعودی برای جنگ با ایران آماده می شود؟ شورای همکاری خلیج فارس پایگاه مالی خود را از دست داده است. قطر نیز به عنوان خط مقدم جبهه جنگ با ایران محاصره کرده است. دشمنی با ترکیه را نیز علنی و علنی علیه دولت اردن در زمینه پرونده قدس توطئه کرده و به نتانیاهو به عنوان دشمن موجودیت اعراب نزدیک شده است و در واقع ( عربستان ) با این کارها علل شکست مقابل ایران را آماده کرده است.

پربیننده ترین خبرها