نفتکش ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد

نفتکش ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد
دوشنبه 18 دی 1396 - 06:55

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی به این خبرگزاری گفت یک کشتی نفتکش که حامل نفت ایران بود و روز شنبه در دریای چین شرقی با یک کشتی باری چینی تصادف کرد صبح دوشنبه هنوز در آتش می سوزد.

 

العالم - ایران

این مقام که خواست تا نامش فاش نشود افزود: هنوز معلوم نیست آیا هیچیک از 32 خدمه مفقود شده این کشتی نجات پیدا کرده است یا خیر. این مقام در ساعت هشت صبح دوشنبه به وقت کره (23 به وقت گرینویچ- یکشنبه) با خبرگزاری رویترز صحبت می کرد.

کشتی نفتکش سانچی که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارد شامگاه شنبه در فاصله 160 مایل دریایی ساحل چین و در نزدیکی شانگهای و دهانه دلتای رودخانه یانگ تسه با کشتی  سی اف کریستال  برخورد کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی چین (سی سی تی وی) روز یکشنبه تصاویری از آتش سوزی این کشتی نفتکش و دود سیاه غلیظی که از آن بر می خاست را نشان داد. چین چهار کشتی امداد و سه قایق پاکسازی و کره جنوبی هم یک کشتی و یک بالگرد به محل سانحه اعزام کرده اند.

این کشتی نفتکش ثبت شده در پاناما با 136 هزار تن نفت خام خیلی سبک در حال حرکت از ایران به سمت کره جنوبی بود. این مقدار نفت معادل حدود یک میلیون بشکه نفت است که بر اساس قیمت های جهانی نفت خام، ارزش آن حدود 60 میلیون دلار است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها