دخالت آمریکا در یمن به بهانه القاعده

دخالت آمریکا در یمن به بهانه القاعده
جمعه 29 ارديبهشت 1391 - 18:19

عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها، اهداف آمريکا و القاعده را در يمن يکسان دانست و تأکيد کرد، آمريکا به بهانه القاعده درحال دخالت در امور داخلي يمن است.

"ضيف الله الشامي" روز جمعه به شبكه خبري العالم گفت:  امروز استان صعده يمن صحنه تظاهرات گسترده مردمي بود، و هواپيماهاي جاسوسی آمريكا از بامداد در ارتفاعي كم در آسمان صعده در حال كسب اطلاعات از تظاهرات بودند .

به گفته ضيف الله شامي اين اقدام در راستاي اظهارت باراك اوباما ریيس جمهور آمريكا كه مخالفان طرح رياض را به مجازات تهديد كرده بود، صورت مي گيرد.

عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها، افزود: واشنگتن حربه اي در اختيار ندارد كه با آن ملت انقلابي يمن را تحت فشار قرار دهد؛ هر چند كه فشارهاي واشنگتن به نظام جديد يمن ادامه خواهد يافت.

ضيف الله الشامي خاطرنشان کرد: ملت يمن نمي خواهد بيگانگان براي آنان تصميم بگيرند، و يمني ها ملتي آزاد و توانمند هستند و مي خواهند كه خود پيكره ارتش، اقتصاد و سياست كشور را بازسازي كنند تا نظام و دولتي مردمي به قدرت برسد.

به گفته اين عضو دفتر سياسي جنبش حوثي ها، مداخله خارجي مانع از تحقق اهداف انقلاب شده و  اگر مداخله هاي خارجي متوقف شود، ملت يمن مي تواند دشمن واقعي را كه در كمين ملت و كشور نشسته است شناسايي كند.

وي ايجاد اغتشاش در يمن و بي ثباتي در كشور را از اهداف القاعده دانست و گفت: طرح آمريكا نيز بر همين اساس شكل گرفته است و علي عبدالله صالح ديكتاتور مخلوع يمن قبل از انكه قدرت را به "عبدربه منصور هادي" معاون خود واگذار كند گفت كه قدرت يافتن القاعده و ايجاد جنگ داخلي نتيجه سقوط نظام وي خواهد بود.

ضيف الله الشامي با اشاره به نيتهاي خبيثي كه عبدالله صالح در سر دارد، گفت: رژیم جديد در يمن شكل ديگري از همان رژيم عبدالله صالح است .. اين رژیم نمي تواند از مداخله آمريكا در كشور سخن گويد، زيرا واشنگتن عامل روي كار آمدن آن است و امروز براي برهم زدن امنيت و ثبات كشور به بهانه مبارزه با تروريسم و شبكه القاعده در يمن مداخله مي كند .

الشامی خاطرنشان کرد: انقلاب يمن تا تحقق همه اهداف مورد نظر مردم ادامه خواهد يافت، و حضور مردم در ميادين آزادي، كرامت و عزت همچنان پررنگ است.

18/05- 16:46

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها