اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن 3 شاهزاده سعودی

اخبار ضد و نقیض درباره کشته شدن 3 شاهزاده سعودی
دوشنبه 18 دی 1396 - 14:56

یک پایگاه خبری لبنانی از کشته شدن سه شاهزاده سعودی و هفت نگهبان زندان «الحایر» در درگیری‎های مسلحانه در ریاض خبر داد.

العالم-عربستان سعودی

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش کرد که طبق خبرهای ضدونقیض، سه نفر از شاهزادگان سعودی و هفت نفر از نگهبانان زندان «الحایر» در درگیری‎های مسلحانه در ریاض کشته شدند.

پایگاه لبنانی به جزئیات این حادثه اشاره‌‏ای نکرده است و در عین حال تاکید کرد که خبر منتشر شده به صورت ضد و نقیض گزارش شده است.

گارد سلطنتی عربستان سعودی اخیرا 11 شاهزاده معترض به وضع سیاسی و اقتصادی را که در کاخ سلطنتی ریاض تجمع و اعراض کردند بازداشت و روانه زندان الحائر در جنوب پایتخت کرد. دادستان کل عربستان صحت بازداشت این شاهزادگان را شنبه‌شب تأیید کرده بود.

گفته می‌شود این افراد در ادامه بزرگ‌تر شدن افزایش دامنه اعتراضات عمومی در عربستان که در نتیجه افزایش بهای بنزین و آغاز اخذ مالیات بر ارزش افزوده شدت گرفت، بازداشت شدند. عربستان مدعی شد که این افراد صرفا به پرداخت نشدن فیش آب و برق خود معترض بوده‌اند؛ ادعایی که برخی ناظران سیاسی آن را رد کردند. 

از طرفی دیگر، کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی عربستان که به ریاست محمد بن سلمان ولی‎‌عهد این کشور در نوامبر 2017 تشکیل شد، در اوائل ماه نوامبر گذشته در اولین اقدام خود دستور بازداشت چندین شاهزاده و مسئول سعودی را به اتهام فساد صادر کرد. آنها در هتل ریتز کارلتون در ریاض بازداشت بودند و سپس شماری از آنها آزاد شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها