پلیس نیجریه راهپیمایی‌ آرام برای آزادی شیخ زکزاکی را به خاک و خون کشید + تصاویر

پلیس نیجریه راهپیمایی‌ آرام برای آزادی شیخ زکزاکی را به خاک و خون کشید + تصاویر
دوشنبه 18 دی 1396 - 15:26

یک منبع نزدیک به رهبر جنبش اسلامی در نیجریه گفت: مردم برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی راهپیمایی مسالمت‌آمیز در چند شهر برگزار کردند اما پلیس با مداخله، به مردم تیراندازی و عده‌ای را شهید و مجروح کرد.

العالم _ آفریقا

 یک منبع نزدیک به خانواده شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت که مهم‌ترین مطالبه اکنون درخواست درمان توسط پزشکان مطمئن و متخصص است. 

روز یکشنبه منبعی مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه «بین‌الملل فارس»، از افزایش مشکلات جسمی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در طول دوره بازداشت سه‌ساله او، خبر داد.

این منبع گفت «شیخ زکزاکی در بازداشت دولت است و مسئولان به او اجازه نمی‌دهند به دکتر یا بیمارستان دسترسی داشته باشد. دیروز او گلایه می‌کرد که دیگر نمی‌تواند برخی از حروف را، به خصوص وقتی که به رکوع یا سجده می‌رود، تلفظ کند».

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی هم در دست و هم پاهایش احساس ضعف می‌کند، گفته بود به نظر می‌رسد که او در صحبت‌کردن هم با مشکل مواجه شده است و علائم بیماری در حال افزایش است. 

این منبع در تازه‌ترین خبرها گفت، شیخ زکزاکی به پزشک نیاز دارد و این مسأله‌ای است که دولت نیجریه قبلا با آن موافقت کرده بود اما اجرا نمی‌کند. 

وی افزود، دیروز راهپیمایی در حمایت از زکزاکی برگزار شد که مورد حمله ارتش قرار گرفت و حداقل یک نفر و احتمالا سه یا چهار نفر تا کنون شهید شدند.

امروز (دوشنبه) هم در شهر های مختلف نیجریه مانند کانو، کدونا سوکوتو، کثینا و غیره به دلیل بیماری شیخ زکزاکی و برای آزادی وی و همسرش و برای معالجه‌اش، تظاهرات برگزار شد که با حمله پلیس مواجه و دو نفر شهید و چند نفر مجروح شدند اما هنوز تعداد مجروحان مشخص نشد.

یک دانشجو در شهر کادونا برای شرکت در راهپیمایی مسالمت‌آمیز برای آزادی زکزاکی با شلیک پلیس کشته شد. 

این منبع همچنین گفت که پلیس در شهر زاریا هم به حامیان زکزاکی حمله و از گاز اشک‌آور استفاده کرد اما تیراندازی صورت نگرفت. 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها