تحرکات عربستان برای تشکیل ائتلاف با آمریکا و اسرائیل علیه ایران

تحرکات عربستان برای تشکیل ائتلاف با آمریکا و اسرائیل علیه ایران
دوشنبه 18 دی 1396 - 22:50

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با اشاره به تحرکات عربستان برای تشکیل ائتلاف ضد ایران گفت که عربستان صدها میلیارد دلار سلاح را برای هدف قرار دادن یمن، ایران و مقاومت خریداری می‌کند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش المنار، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: عربستان در حال مقدمه چینی و آماده‌سازی منطقه برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و تشکیل ائتلاف آمریکایی اسرائیلی سعودی علیه ایران و مقاومت است.

وی افزود: عربستان صدها میلیارد دلار برای خرید تسلیحات خرج می‌کند، اما نه برای هدف قرار دادن اسرائیل، بلکه این پول‌ها را برای هدف قرار دادن یمن، ایران و مقاومت پرداخت می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اظهار داشت که بیش از یک هزار روز از  تجاوز عربستان علیه یمن و کشتار یمنی‌ها گذشت، و این در حالی است که این کشور حتی یک روز هم علیه اسرائیل نجنگیده است.

قاووق گفت: همه سلاح‌های عربستان برای گروه‌های تکفیری در سوریه است و نه برای یاری مقاومت در فلسطین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد، ایران اولین کشور دنیای عربی و  اسلامی است که به یاری قدس و مقاومت فلسطین می‌پردازد.

قاووق تاکید کرد که اولویت اول و آخر مقاومت، آمادگی و مقابله با خطر اسرائیل است و لذا موشک‌های مقاومت چه در گذشته، چه در حال و آینده، یک سمت را نشانه می‌رود.

این مسئول حزب‌الله در ادامه سخنان خود افزود: هیچ نبردی ما را از اولویت آمادگی برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی باز نمی‌دارد و جنگ ما در سوریه فقط برای حمایت از مقاومت است.

قاووق تاکید کرد: مشارکت ما، فداکاری‌های ما در سوریه برای حمایت از پروژه مقاومت است. جنگ در سوریه به پایان نرسیده ، گرچه دولت داعش سرنگون شده است، اما همچنان بازمانده‌های داعش در این کشور وجود دارند و خطری برای سوریه و لبنان به شمار ‌می‌روند. ما نبرد را در سوریه علیه داعش و النصره کامل می‌کنیم تا از پیروزی‌ها و دستاوردها و امنیتمان در لبنان محافظت کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت: بدترین بحران انسانی به گواهی سازمان ملل متحد در دوره معاصر بحران یمن است. در سال 2017 سخت‌ترین سال محاصره و گرسنگی برای یمنی‌ها رقم خورد. محاصره نظام سعودی علیه یمن از محاصره اسرائیل علیه غزه شدیدتر است. تجاوز عربستان علیه یمن، ده‌ها برابر از جنگ 33 روزه علیه لبنان شدیدتر است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: عربستان امروز در عرصه سیاسی و اقتصادی و جامعه بین‌الملل بر حزب‌الله فشار می‌آورد تا حزب‌الله از یاری ملت یمن حتی از طریق سخن گفتن دست بردارد.

قاووق گفت: عربستان موفق شد با پول‌های خود سکوت دنیا و نهادهای بین‌المللی را بخرد، اما در خرید سکوت مقاومت، شکست خورد. عربستان از صداهای سازمان‌های بین‌المللی و پایتخت‌های بزرگ نمی‌ترسد، بلکه از مواضع سید حسن نصرالله سید مقاومت می‌ترسد.

پربیننده ترین خبرها