کارشناس عراقی: تحریم ایران به ضرر غرب است

کارشناس عراقی: تحریم ایران به ضرر غرب است
شنبه 30 ارديبهشت 1391 - 18:41

يك كارشناس عراقي، برنامه هسته اي ايران را مهمترين موضوع نشست سران گروه 8 در روزهاي يكشنبه و دوشنبه در كمپ ديويد آمريكا دانست و تاكيد كرد: غرب به خوبي مي داند كه نتيجه تحريمها ضد ايران به ضرر خودش بوده است.

"احمد الشريفي" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: مهمترين محورهاي نشست سران گروه 8 تغيير توازن قوا در سطح خاور ميانه، پرونده هسته اي ايران و شكست سياست مهار و براندازی نظام سوريه، به عنوان بخشي از محور مقاومت در منطقه است.

وي با اشاره به بحران اقتصادی بزرگ آمریکا و اتحاديه اروپا گفت: محاصره اقتصادي ايران توسط غرب به ضرر اتحاديه اروپا تمام شده، و بحران اقتصادي آنرا تشديد كرده است.

الشريفي تاكيد كرد: اروپاییها دريافتند كه حل و فصل بحران اقتصاديشان در دستيابي به توافق با ايران بعنوان مركز ثقل سياسي، نظامي و اقتصادي منطقه، نهفته است. همه شواهد بيانگر آن است كه زمينه موفقيت نشست 1+5 با ايران در بغداد فراهم است.

الشريفي درباره موضع گروه 8 در قبال بحران سوريه گفت: اين مسئله تنها تاثير رسانه اي دارد .. مداخله عربستان و قطر از طريق ارسال پول و اسلحه برای گروههاي مسلح در سوريه، در بحران این کشور تاثير بيشتري دارد.

 

MKH-19-11:55



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها