آمریکا 4 سامانه ضدموشکی به ژاپن می‌فروشد

آمریکا 4 سامانه ضدموشکی به ژاپن می‌فروشد
چهارشنبه 20 دی 1396 - 08:24

دولت آمریکا با فروش 4 سامانه ضدموشکی به ژاپن به ارزش 133 میلیون دلار موافقت کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش سی ان ان، دولت دونالد ترامپ روز سه شنبه به کنگره اطلاع داده که با فروش سامانه ضدموشکی SM-3 به ژاپن در قالب قراردادی به ارزش 133.3 میلیون دلار موافقت کرده است. 

از زمان روی کار آمدن ترامپ رییس جمهور آمریکا، لفاظی های وی با رهبر کره شمالی منجر به افزایش تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ شده است به طوری که کیم جونگ اون، در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی به آمریکا هشدار داد که تمام خاک این کشور در تیررس سلاح های هسته ای است و برای این منظور روی میز کارش همیشه یک دکمه هسته‌ای وجود دارد. از سویی کره شمالی برگزاری رزمایش های نظامی کره جنوبی و ژاپن با آمریکا را تهدید آمیز تلقی و نسبت به این گونه تحرکات هشدار داده است. 

براساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، چهار سامانه ضدموشکی SM-3،  و چهار سامانه MK-29 و دیگر خدمات مهندسی و حمایت های لجستیکی در قالب بسته قراردادی جدید به ژاپن تحویل داده خواهد شد. 

سامانه ضدموشکی SM-3 می تواند روی ناوشکن و همچنین روی زمین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش فارس، در همین حال خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گذشته گزارش داده بود که دولت دونالد ترامپ درصدد است با یک طرح جدید و با استفاده از همه ظرفیت دولت و تغییر قوانین صادرات سلاح، فروش‌های تسلیحاتی آمریکا را افزایش دهد.

در این طرح از دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی آمریکا خواسته خواهد شد که به فروش میلیاردها دلار سلاح و مهمات آمریکایی کمک و در این موضوع نقش آفرینی کنند.

بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود که دونالد ترامپ در ماه فوریه تلاش «همه دولت» برای رفع محدودیت‌ها و قوانین مربوط به فروش تسلیحات آمریکایی از جت‌های جنگنده گرفته تا پهپاد و توپخانه را اعلام کند.

پربیننده ترین خبرها