تاكيد تونسيها بر مقاومت براي آزادي فلسطين

تاكيد تونسيها بر مقاومت براي آزادي فلسطين
يکشنبه 31 ارديبهشت 1391 - 13:13

تونس (العالم) ـ شماري از جريان هاي سياسي تونس در سالروز نكبت (سالروز تشكيل رژيم صهيونيستي) و اشغال فلسطين و سالگرد پيروزي مقاومت اسلامي در جنوب لبنان با برگزاري تظاهراتي خواستار مقاومت از در برابر اين رژيم شدند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، شركت كنندگان در اين تظاهرات كه شنبه شب برگزار شد، بر لزوم تقويت گزينه مقاومت براي آزادي اراضي اشغالي و ستاندن حقوق مشروع مردم فلسطين تاكيد و با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي اعلا مخالفت كردند.

"عادي سازي، نه ! " شعاري است كه تونسي ها در مناسبت هاي بسياري سرداده و خواستار قطع هرگونه رابطه اي با رژيم اسرائيل و به رسميت نشناختن اين رژيم شده اند.

تونسي ها با گرايش هاي مختلف سياسي همزمان با سالگرد پيروزي مقاومت در جنوب لبنان تلاش مي كنند اين مناسبت را احيا كنند.

محمد علي رحيم، خبرنگار تونسي، در گفت وگو با العالم اظهار داشت: نبايد روز نكبت (روز اشغال فلسطين و تشكيل رژيم اسراييل) را فراموش كنيم. نبايد آوارگان را كه سال 1948 از خانه هاي شان رانده شده و همچنان آواره اند، فراموش كنيم.

بسياري از جريان هاي سياسي تونس معقتدند كه گزينه اي جز مقاومت براي ستاندن حقوق ملت فلسطين وجود ندارد.

رئيس جمعيت متحد ناصري تونس دراين باره در گفت گو با خبرنگار العالم تصريح كرد: جريان ملي گرا معتقد است كه ستاندن حقي كه با زور سلب شده - يعني غصب فلسطين - جز با زور - يعني مقامت-  امكان پذير نيست.

تونسي ها توان مقاومت را در ايجاد معادله راهبردي با رژيم صهيونيستي - بعد از اخراج اين رژيم از جنوب لبنان و بويژه بعد از جنگ تموز 2006 - مايه افتخار مي دانند.

خانم بسمه بن ابراهيم، دانشجوي تونسي، به العالم گفت: تونسي ها اين مناسبت را جشن ملي به شمار مي آورند، زيرا اين مناسبت داراي تاثير مثبتي در روحيه همه آن هاست و انديشه آزادي فلسطين را در آن ها زنده مي كند.


تظاهرات مزبور فرصتي را براي يادآوري ارتباط تونس با مسئله فلسطين فراهم آورد.

حمله تروريستي اسرائيل به « حمام الشط» - واقع در جنوب تونس - در سال 1985 بهترين دليل براي اين ارتباط است.

در اين حمله 68 فلسطيني و تونسي كشته و بيش از 100 نفر مجروح شدند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات اعلام كردند كه غصب فلسطين همچنان بزرگترين جنايت عصر كنوني و لكه ننگي در تاريخ رژيم هاي استعمارگر غرب و رژيم هاي عربي همسوي آن ها باقي خواهد ماند.

آن ها همچنين تاكيد كردند كه حق صاحبان فلسطين همواره پابرجاست.
.AM - 19 - 21:54

پربیننده ترین خبرها