درخواست محمود عباس از «نصرالله» برای تسهیل سفر به ایران

درخواست محمود عباس از «نصرالله» برای تسهیل سفر به ایران
چهارشنبه 20 دی 1396 - 16:28

منابع مطلع می‌گویند، نماینده محمود عباس که اخیرا به دیدار دبیر کل حزب‌الله رفته، حامل درخواست کتبی عباس بوده تا نصرالله سفرش به تهران را تسهیل کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

منابع مطلع می‌گویند، «عزام الاحمد» مشاور نزدیک به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، که هفته گذشته به لبنان رفت، حامل پیامی کتبی از عباس برای سید حسن نصرالله بود. 

هر چند گفته شده است که این دیدار از طرف لبنانی درخواست شده است، اما منابع روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» امروز گفتند که عزام الاحمد به حزب الله اطلاع می‌دهد که حامل پیامی کتبی برای سید حسن نصرالله است. 

عزام الاحمد از تسلیم نامه به اعضای حزب‌الله خودداری و بر دیدار شخصی با نصرالله و تسلیم پیام مکتوب به شخص او پافشاری می‌کند و می‌گوید که در غیر این صورت، بیروت را بدون تسلیم نامه ترک می‌کند. 

رأی الیوم نوشت: دیدار در روز بعد انجام می‌شود و عزام الاحمد هنگام دیدار به نصرالله که بدون حضور سفیر فلسطین در لبنان انجام می‌شود، محتوای نامه را فاش می‌کند که عباس در آن از نصرالله خواسته است میانجیگری کند تا عباس در «سفری رسمی» به تهران برود.

پیشتر الاحمد به بخش عربی رادیو «مونت کارلو» (فرانسه) گفته بود، این دیدار توسط نصرالله پیشنهاد شده و فتح از آن استقبال کرده است.

او همچنین گفته بود که «نصرالله در این دیدار بر حمایت از ما و مبارزه مردمی مسالمت‌آمیز که در حال انجام آن هستیم، تأکید و از مواضع فلسطینی قدردانی کرد».

فارس

پربیننده ترین خبرها