عوامفریبی ناشیانه امیرقطر درباره اسرائیل؛

دعوت قطر برای صلح با اسرائیل درکنار "بهار عربی"

دعوت قطر برای صلح با اسرائیل درکنار
يکشنبه 31 ارديبهشت 1391 - 13:15

امير قطر در اظهاراتي عوام فريبانه با دعوت از رژيم اشغالگر براي به رسميت شناختن حقوق ملت فلسطين، و ايجاد صلحي عادلانه در خاورميانه (با اسرائيل) در کنار انقلابهاي عربي، از اين رژيم خواست گامي مثبت در جهت "صلح و همزيستي" با اعراب بردارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "حمد بن خلیفه آل ثانی" در افتتاحیه همایش اقتصادی دوحه، گفت: افکار عمومی کشورهای عربی خواستار آزادی ملتها است، و همچنین بر ضرورت آزادی سرزمین های عربی و فلسطین تأکید می کند .. فلسطین تنها سرزمین عربی است که هنوز آزادی خود را به دست نیاورده، و اکنون زمان آزادی این سرزمین است.

حمد افزود: باید برای آزاد سازی فلسطین از توجه ویژه ملتهای عربی به مسأله این سرزمین و مشغول بودن همزمان آنها به انقلابهای عربی، استفاده کرد.

این اظهارات شیخ حمد درحالی مطرح می شود که دوحه برخلاف خواست ملتهای عربی برای قطع روابط با رژیم اشغالگر، همچنان با این رژیم در ارتباط است.

شیخ حمد گفت: رها کردن مسأله فلسطین از لحاظ سیاسی به حال خود اشتباه است. ملتهای عربی دیگر اجازه چنین چیزی را نمی دهند .. از اسرائیل دعوت می کنم که برای صلح و همزیستی، گامی مثبت بردارد.

امیر قطر ادامه داد: از طریق این همایش دعوت می کنم که بهار عربی با بهار صلح عادلانه در خاورمیانه همراه شود .. ملتهای عربی فلسطین و هزاران اسیر فلسطینی در زندانهای اسرائیل و ساکنان تحت محاصره غزه را فراموش نمی کنند.

امیر قطر خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: به همین دلیل اسرائیل باید فرصت را غنیمت بشمارد، و به قوانین بین المللی عمل کند، و حقوق عربی مشروع در خصوص ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد، و از جولان سوریه و مزارع شبعای لبنان خارج شود .. و از اقداماتی مانند شهرک سازی و یهودی سازی قدس که مانع از تحقق صلح عادلانه در آینده می شود، دست بکشد.

شیخ حمد در ادامه حمایتهایش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل چنین کاری نکند، فرصت صلح با ملتها را از دست می دهد، نسل های جدید عربی که انقلاب کرده اند، ظلم علیه نزدیکان خود را نمی پذیرند، چه رسد به ظلم به دیگران، آیا کسی می تواند قبول کند که نسل های عربی جدید ادامه استعمارگری در سرزمین خود را می پذیرند.

قطر تا کنون هیچگاه تمایل خود را برای برقراری ارتباط دیپلماتیک طبیعی با رژیم صهیونیستی در صورت بروز تحولات مثبت در روند گفت و گوهای سازش بین تشکیلات خودگردان و این رژیم، مخفی نکرده است.

قبلا نیز "حمد بن جاسم آل ثانی" وزیر خارجه قطر پس از نشستی با "سیلوان شالوم" وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در پاریس گفته بود: روابط قطر و اسرائیل اکنون فقط در حد یک مرکز تجاری در دوحه است، و اگر تحولی در فرایند صلح صورت گیرد، قطر مانعی نمی بیند که این روابط را ارتقا دهد.

هیأت تجاری رژیم صهیونیستی که در سال 1996 فعالیت خود را در قطر آغاز کرده بود، قبل از نشست سازمان کنفرانس اسلامی (سازمان همکاری اسلامی) در قطر در سال 2000 بسته شد.

البته دیپلماتهای رژیم اشغالگر که در این هیأت فعالیت می کردند، همچنان در دوحه باقی ماندند



پربیننده ترین خبرها