استان جنگ زده الحدیده در یمن از کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی رنج می برد

استان جنگ زده الحدیده در یمن از کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی رنج می برد
چهارشنبه 20 دی 1396 - 18:56

خبرنگار العالم از بیمارستان الحدیده گزارش داد اوضاع بشردوستانه در استان الحدیده در غرب یمن به علت شرایط جنگ ، محاصره و آوارگی شمار زیادی از شهروندان غیر نظامی فاجعه بار شده است.

العالم- یمن                                 

بیماران به علت نبود دارو و تجهیزات پرشکی ضروری از شرایط بسیار سخت انسانی رنج می برند.

در ادامه گزارش آمده است راهروها و سالن های بیمارستان عمومی « الثوره » در استان الحدیده مملو از ازدحام جمعیت است. همزمان به علت شرایط جنگ ، محاصره و آوارگی زیاد و همچنین نبود داروی مورد نیاز و کافی ، انواع بیماری ها در این استان و در سرتاسر یمن در حال شیوع است.

یکی از مسئولان بیمارستان در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گفت: اوضاع بسیار فاجه بار است. جنگ و محاصره یمن تاثیر بد زیادی بر بخش بهداشت جامعه یمن داشته است. فشار به بیمارستان های دولتی به خاطر درمان رایگان افزایش زیادی یافته است.

کادر پزشکی بیمارستان الثوره در استان الحدیده داوطلبانه و بدون دریافت هیچ دستمزدی به مردم، مصدومان و بیماران خدمات ارائه می کنند.

به هر جهت الحدیده و ساکنان آن از کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی رنج می برد و بیماران برای نجات جان خود به کمک های فوری نیاز دارند.

ادامه حملات هوایی و بمباران کورکورانه و بدون هدف مناطق مسکونی در در استان الحدیده از سوی ائتلاف متجاوز به فرماندهی عربستان سعودی ، ده ها زخمی و مجروح بر جا گذاشته است. بیماران بدون این که کاری برای درمان شان صورت بگیرد هر لحظه منتظر مرگ هستند.

پربیننده ترین خبرها