هيل:قدرت های اروپايی بار ديگر بر حمايت از توافق اتمی ايران تاكيد می كنند

هيل:قدرت های اروپايی بار ديگر بر حمايت از توافق اتمی ايران تاكيد می كنند
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 01:24

پایگاه اینترنتی هیل نوشت: قدرت های اروپایی بار دیگر بر حمایت از توافق اتمی تاکید می کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل،قدرت های اروپایی قصد دارند که در روز پنج شنبه بار دیگر بر تعهد خود به توافق اتمی با ایران تاکید کنند.
وزرای خارجه انگلیس،آلمان و فرانسه قصد دارند که با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و در دیدار با فدریکا موگرینی مسئوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق اتمی ایران حمایت کنند.
یک دیپلمات که نخواست نامش فاش شود  در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که هدف از این دیدار ارسال پیامی به واشنگتن است که براساس آن ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و وجود توافق اتمی بهتر از انزوای ایران است.
رئیس جمهور ترامپ در پایان هفته باید درباره پایبندی ایران به توافق تصمیم گیری کند.تایید توافق نشان دهنده این موضوع است که ایران به تمامی بخش های توافق اتمی برای محدود کردن فعالیت های اتمی اش در برابر رفع تحریم ها از طرف آمریکا و دیگر کشورها پایبند بوده است.
ترامپ زمانی که ضرب الاجل گذشته به پایان خود رسید از تایید پایبندی ایران به توافق خودداری کرد اما به خاطر الزام قانون آمریکا این موضوع سبب نشد که توافق اتمی از بین برود.
در روزهای پس از ضرب الاجل تایید توافق اتمی ، ترامپ همچنین باید در رابطه با  تمدید لغو تحریم های ایران به عنوان بخشی از توافق تصمیم گیری کند.
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفت که او به طور فعال و در تعامل با کاخ سفید و اعضای کنگره به دنبال اصلاح توافق اتمی با ایران است تا آمریکا در این توافق باقی بماند.
تیلرسون به آسوشیتدپرس گفت:رئیس جمهور گفته است که او یا به دنبال اصلاح توافق و یا لغو آن است.ما در تلاشیم تا به قولی که او در رابطه با اصلاح توافق داده است،عمل کنیم.

پربیننده ترین خبرها