ظریف وارد بروکسل شد

ظریف وارد بروکسل شد
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 03:49

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد پنجشنبه به منظور دیدار و گفت وگو با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه کشورهای انگلیس ، فرانسه و آلمان درباره اجرای برجام ، وارد بروکسل شد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) اعلام کرد که موگرینی و وزیران امور خارجه ایران و سه کشور اروپایی حدود ساعت 11 صبح پنجشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران نظرات خود را اعلام می کنند و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهند داد. 
ظریف پیش از سفر به بروکسل، در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسیه ای دیدار و گفت وگو کرده بود. لاوروف در این دیدار با تاکید بر اهمیت برجام گفت: این امر بسیار مهم است که آژانس بین المللی انرژی اتمی، اجرای تعهدات ایران را مورد تائید قرار داده و روسیه کماکان بر نقش مهم این سازمان تاکید می نماید. 
کاترین ری سخنگوی اتحادیه اروپا دوشنبه شب با صدور بیانیه ای ضمن اعلام جلسه روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که این جلسه در چهارچوب اقدامات جاری برای تضمین اجرای کامل و مداوم توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار می شود. در همین ارتباط ، موگرینی و زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه دیدار و درباره مسائلی از جمله ایران و برجام گفت وگو کردند. 
با نزدیک شدن موعد اعلام تصمیم دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره برجام ، توجهات به این موضوع و اقدامات احتمالی بعدی آمریکا در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی بارها با موضع گیری دربرابر دولت آمریکا از لزوم حفظ برجام دفاع کرد . موگرینی در گزارش کار سال 2017 خود، دفاع از برجام را لحظاتی دشوار برای 'چندجانبه گرایی' نامید و تاکید کرد که این اتحادیه (در سال 2018) همچنان به تلاش خود برای اجرای برجام توسط همه طرف ها ادامه خواهد داد. 

پربیننده ترین خبرها