اجلاس سران 7 کشور جنوب اروپا در رم

اجلاس سران 7 کشور جنوب اروپا در رم
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 04:29

چهارمین اجلاس سران 7 کشور جنوب اروپا موسوم به 'Med7' (مدیترانه7) شامگاه چهارشنبه به ریاست پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا در رم برگزار شد.

اصلاحات اتحادیه اقتصادی و پولی، مشورت با شهروندان اتحادیه اروپا و مساله مهاجرت سه ستون اصلی بیانیه نهایی اجلاس 'Med7' بود، که با حضور سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، یونان، قبرس، مالت، اسپانیا و پرتغال در رم برگزار شد. 
مهمترین بخش این اجلاس مساله پناهجویان به همراه مدیریت اوضاع بود . پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اظهار داشت: تنها در صورتی که با یکدیگر و با یک سیاست مشترک در رابطه با پناهجویان کار کنیم می توانیم مهاجرت ها را به یک فرصت تبدیل کنیم . هدف دراز مدت ما باید جایگزین کردن موج کنترل نشده و غیر قانونی مهاجرت ها با کانال های مهاجرتی سازمان دهی شده و منظم است. 
جنتیلونی افزود: نقش اساسی ایتالیا و سنگینی حفاظت از این مرزها (اروپا) باید مشترک باشد. در سال 2017 به نتایج خوبی رسیدیم ولی این نتایج باید بطور مداوم و از طریق یک توافق که شامل ابعاد خارجی و مقررات داخلی 7 کشور مدیترانه ای باشد، تقویت شود. 
سران 7 کشور جنوب اروپا با توجه به اینکه مدیریت مهاجرت ها یک چالش اساسی برای اتحادیه اروپا در سال های آتی است، در بیانیه نهایی متعهد به اشتراک بیشتر وزن مدیریت مهاجرت ها شدند. 
در بیانیه نهایی این اجلاس همچنین توجه خاصی به پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر مشاورت با شهروندان اروپایی (رای گیری) به عنوان ابزاری برای تضمین دموکراسی بیشتر و نزدیکی شهروندان به نهادهای اتحادیه اروپا شد. سران 7 کشور جنوب اروپا متعهد به حمایت از تمامی ابتکارات در زمینه ترویج دموکراسی و مشارکت شهروندان شده و به همین منظور از نظریه رای گیری مردمی در تمام اروپا در خصوص اولویت های آتی اتحادیه اروپا استقبال کردند. 
نخستین اجلاس 'Med7' در ماه سپتامبر 2016 در آتن برگزار شد و به دنبال آن در لیسبون و مادرید و اکنون به منظور تحکیم کشورهای جنوب اروپا در سال 2018 در رم برگزار شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها