در بروکسل؛

وزرای خارجه ایران و فرانسه بر اهمیت اجرای برجام تاکید کردند/ سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران

وزرای خارجه ایران و فرانسه بر اهمیت اجرای برجام  تاکید کردند/ سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 12:08

وزرای خارجه ایران و فرانسه در بروکسل دیدار و گفتگو کردند.

العالم- ایران/ سیاسی 

وزیر امور خارجه کشورمان که پیش از ظهر روز چهارشنبه برای دیدار با همتای روسی خود به مسکو سفر کرده بود، بامداد امروز به وقت تهران برای دیدار با همتایان اروپایی خود در گروه ۱+۵ و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهی بروکسل شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در بروکسل به سر می برد، صبح امروز با ژان ایو لودریان ، وزیر امور خارجه فرانسه با محوریت برجام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت اجرای تعهدات کشورهای عضو برجام، بر نقش فعال تر کشورهای اروپایی در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار بر اهمیت اجرای برجام و عزم فرانسه در این زمینه تاکید کرد.

طرفین همچنین بر اهمیت ثبات و امنیت منطقه و پیشبرد راه های مسالمت آمیز حل بحرانهای منطقه ای از راه گفتگو و رایزنی‌های سیاسی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین با تشکر از دعوتش به تهران، گفت بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه در مهلت سه ماهه درباره پایبندی ایران به برجام اعلام نظر کند. همچنین همزمان ترامپ باید تعلیق برخی تحریم‌های کشورش علیه ایران را طبق برجام تمدید کند.

در عین با توجه به مخالفت ترامپ با برجام و اعلام نکردن پایبندی ایران به برجام در سه ماهه قبل، برخی رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دارد ترامپ علاوه بر اعلام عدم پایبندی ایران به برجام، تعلیق تحریم‌ها را در موعد خود تمدید نکند که این به منزله خروج آمریکا از برجام محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها