لودریان: همانطور که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است، آمریکا نیز به تعهداتش عمل کند

لودریان: همانطور که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است، آمریکا نیز به تعهداتش عمل کند
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 14:50

وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان و انگلیس تأکید کرد، همانطور که ایران به برجام پایبند بوده، آمریکا و متحدانش نیز باید به تعهداتشان عمل کنند.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز در کنفرانس خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان و «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس با محور توافق هسته‌ای ایران (برجام) حاضر شد.

وی در این کنفرانس خبری تأکید کرد، «همانطور که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده، آمریکا و متحدانش نیز باید به تعهدات خود عمل کنند و تحریم‌ها طبق توافق باید لغو شود».

لودریان گفت: «فرانسه به شدت مراقب اجرای کامل برجام است که برای جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌ای ضروری است».

وی افزود: «تمام طرف‌های برجام باید به اجرای تمام مفاد آن پایبند باشند و به آن احترام بگذارند.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «همچنین ضروری است که متحدان آمریکا نیز اقدامات مشابهی را صورت دهند و شاهد آن باشیم که به طور مشخص چنین رفتار می‌کنند.»

لودریان همچنین گفت:‌«هیچ دلیلی وجود ندارد که از جریان مثبتی که ایجاد شده فاصله بگیریم...این توافق امضا شده و در حال اجرا است، تحریم‌ها نیز باید همانطور که توافق شده بود لغو شود و این روند ادامه داشته باشد.»

وی ادامه داد: «این به معنای آن نیست که ما اختلافاتی با ایران نداریم، و همانطور که خانم موگرینی اشاره کردند، ما مسائلی درباره موشک‌های بالستیک و اقدامات ایران در منطقه داریم که باید به تمام این مسائل بپردازیم.»

دیپلمات ارشد فرانسه افزود: «اما این مسائل نباید به هیچ عنوان با موضوع توافق هسته‌ای مرتبط شود. مباحثاتی در خصوص این مسائل در زمان‌های دیگری انجام خواهد گرفت.»

وزیر خارجه فرانسه در پایان تأکید کرد: «آنچه در اینجا اهمیت ویژه دارد، اجرای کامل مفاد این توافق است که ابزاری حیاتی برای حفظ صلح در منطقه و در نهایت در کل جهان است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها