مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

نجات جان دریانوردان اولویت نخست عملیات اطفا حریق است

نجات جان دریانوردان اولویت نخست عملیات اطفا حریق است
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 17:06

 مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: نجات جان دریانوردان اولویت نخست ما در عملیات اطفا حریق است.

العالم-ایران/سیاسی

«سیروس کیان ارثی» افزود: با توجه به حضور یک تیم متخصص از ایران و پیوستن این تیم به گروه عملیات امداد و نجات چین، به دنبال یافتن راهی برای ورود به عرشه کشتی هستیم.

وی از آماده سازی اسکن کشتی سانچی از طریق دوربین های حرارت سنج برای ورود گروه های امداد و نجات به نفتکش خبر داد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته، قرار شد بدنه کشتی نفتکش از طریق دوربین های حرارت سنج اسکن شود تا امکان ورود گروه های امداد و نجات برای اطلاع از جان دریانوردان ، بررسی شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با یادآوری اینکه افکار عمومی این موضوع را دنبال می کند و پیگیر سرنوشت دریانوردان است گفت: امیدواریم فردا بتوانیم وارد کشتی شویم و عملیات جستجوی ملوانان را آغاز کنیم.
کیان ارثی افزود: یک تیم متخصص از کشورمان راهی چین شده است تا مدیریت عملیات امداد و نجات را به عهده بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش بر استفاده از متخصصان ایرانی در اتاق بحران تشکیل شده برای مدیریت حادثه نفتکش کشورمان تاکید کرد و گفت: با هماهنگی با چینی ها سه نفر از متخصصان کشورمان به به عنوان نمایندگان شرکت ملی نفتکش در اتاق بحران حضور می یابند.

شنبه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام 'سانچی' با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز دوشنبه پیکر یکی از خدمه ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدود 60 میلیون دلار است.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها