روسیا الیوم: مطالب کتاب «آتش و خشم» جمهوری‌خواهان را تهدید می‌کند

روسیا الیوم: مطالب کتاب «آتش و خشم» جمهوری‌خواهان را تهدید می‌کند
پنج‌شنبه 21 دی 1396 - 20:17

مطالب چاپ شده در کتاب «آتش و خشم» ضد رئیس جمهور آمریکا تهدیدی برای تشدید اختلاف ها میان جمهوری خواهان است.

العالم-آمریکا

کتاب آتش و خشم که به برخی اسرار کاخ سفید و شیوه کاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخته، مشکلات بزرگی را برای دولت آمریکا پدید آورده است؛ به ویژه مطالبی که به محدود بودن توانایی های ذهنی ترامپ اشاره می کند.

احمد هزیم خبرنگار روسیا الیوم از واشنگتن گزارش داد: به مجموعه اتهام ها و ادعاها درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ از زمان انتخابش از بیش از یک سال پیش، رسوایی های جدیدی افزوده شده است. کتاب آتش و خشم که با نقل قول از نزدیک ترین دستیاران و کارکنان ارشد کاخ سفید، تصویر تاریکی از رئیس جمهور آمریکا ترسیم کرده است او را فردی با توانایی های محدود نشان می دهد که صلاحیت او را برای اداره کشور مورد شک قرار می دهد. معروف ترین افرادی که از آنها نقل قول شده استیو بنن مشاور ارشد پیشین ترامپ است. 

نیکلاس برانا رئیس جنبش «حزب مردم» نزدیک به دموکرات ها گفت: گمان می کنم پیش از آنکه از کتاب رونمایی شود از محتوای آن اطلاع داشتیم. این باور وجود داشت که ترامپ برای به دست گرفتن قدرت، صلاحیت ندارد و او بی نهایت دروغ می گوید و نمی تواند بر چیزی احاطه داشته باشد.

خبرنگار در ادامه افزود: با اینکه بسیاری از غلط های این کتاب معلوم شد و برخی هم نقل قول های خود را در کتاب تکذیب کردند با این حال باور عموم بر این است که این کتاب برای روشن شدن زوایای تاریک ریاست جمهوری ترامپ و روابط او با کارمندان ارشدش بهترین راه است. از جمله افرادی که نقل قول های خود را در کتاب تکذیب کردند، بنن بود که عقب نشینی کرد و بسیاری از مطالب چاپ شده به نقل از خود را در کتاب انکار و تاکید کرد این اقدام، تلاش برای بی توجهی به دستاوردهای «تاریخی» ترامپ در نخستین سال ریاست جمهوری او است.

کریستوفر چمبرز استاد پژوهش های رسانه ای در دانشگاه جرج تاون گفت: به نظر من این کتاب بر اساس معیارهای مطبوعاتی در حد استاندارد نیست؛ به ویژه آنکه فعالیت روزنامه نگاری مایکل ولف بیشتر درباره شخصیت های مشهور است. از اینرو به نظر من باید این کتاب را با مطالب فاش شده درباره کاخ سفید در منابع روزنامه دیگری مقایسه کنیم. به نظر من اگر این کتاب، سراسر دروغ باشد ناشر، آن را چاپ نمی کرد. 

خبرنگار گفت: این کتاب همچنین به وجود این عقیده در میان برخی کارکنان کاخ سفید اشاره می کند مبنی بر اینکه آنها درباره توانایی های ذهنی ترامپ شک و تردید دارند. این کتاب به نقل از کتی والش دستیار سابق رئیس جمهور آمریکا می نویسد ترامپ مطالعه نمی کند و اطرافیان معتقدند او تحصیلات چندانی ندارد. همزمان با ایجاد این رویکرد، بیش از بیست روان شناس در گزارشی هشدار دادند ترامپ از توهم خودبینی، برخی تنش های ذهنی و تمایلاتی برای استبداد رنج می برد.

چمبرز افزود: به نظر من ما در حال انتقال به مرحله بسیار خطرناکی هستیم چون اگر این رئیس جمهور یا آن حزب را نپسندیم در این صورت آنها را مبتلا به اختلال ذهنی یا دیوانه توصیف می کنیم.

خبرنگار افزود: این کتاب همچنین ترامپ را به عنوان یک فرد ناآگاه از مسائل سیاسی نشان می دهد که نمی تواند با همتایان خود در سراسر جهان گفت و گو کند. فردی با پریشانی ذهنی، تحصیل نکرده و ناآگاه از مسائل بین المللی؛ اینها ادعاهایی است که به دیگر ادعاها درباره ترامپ افزوده می شود و ریاست جمهوری او را در تنگنای بیشتری قرار می دهد. این ادعاها به ویژه با نزدیک شدن به زمان انتخابات میان دوره ای، تهدیدی برای ایجاد اختلاف های بیشتر میان جمهوری خواهان است.

صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها