فلسطينيان قدس با تندروهاي اسراييلي مقابله كردند

فلسطينيان قدس با تندروهاي اسراييلي مقابله كردند
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 09:36

قدس اشغالي (العالم) - به دنبال تحركات و تحريك آفريني تندروهاي صهيونيستي در بيت المقدس در سالگرد اشغال قدس، شهروندان مسلمان و مسيحي به مقابله با آنها برخاستند و آنان را از صحن مسجد الاقصي دور كردند.

به گزارش دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از بيت المقدس، گروه هاي تندرو اسرائيلي ديروز، در حمايت از نيروهاي اشغالگر كه حلقه امنيتي به دور شهر بيت المقدس ايجاد كرده اند، تظاهراتهاي تحريك آميزي در خيابانهاي قدس اشغالي برگزار كردند.

نيروهاي رژيم اشغالگر در سالگرد اشغال قدس و معرفي آن به عنوان پايتخت اين رژيم كه در تقويم عبري وارد كرده اند، ورودي هاي منطقه قديمي اين شهر مقدس را بستند و در اطراف آن نيروهاي بسياري را مستقر كردند.

"حنا عيسي" دبير كل هيات اسلامي مسيحي حمايت از قدس در گفت و گو با العالم اظهار داشت: اين عمليات به منظور تحريك احساسات عربها، مسلمانان و مسيحيان است زيرا اسرائيلي ها بر اساس تقويم عبري يكپارچه شدن شهر قدس و معرفي آن به عنوان پايتخت دولت اسرائيل را جشن مي گيرند.

وي افزود: شهروندان مسلمان و مسيحي با دست خالي و سينه هاي عريان با آنها مقابله و آنان را از صحن مسجد الاقصي دور كردند.

اشغالگران صهيونيست از 45 سال پيش براي اشغال اين شهر مقدس ، يهودي سازي آن ، كوچاندن اهالي بيت المقدس ، تنگ كردن حلقه محاصره و احداث شهرك از هيچ تلاشي دريغ نكرده اند.

"احمد عطون" عضو مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: ساكنان بيت المقدس با وجود گذشت سال هاي متمادي از اشغال قدس و اجراي طرح هاي يهودي سازي در اين شهر، توافق نهادهاي قانونگذاري قضايي و مجريه رژيم صهيونيستي و صرف ميلياردها دلار براي يهودي سازي بيت المقدس، همچنان از آن دفاع مي كنند.

وي افزود: مسلمانان بيت المقدس تاكيد دارند كه اين شهر كاملا اسلامي است و جان خود را براي دفاع از آن در مقابل تعدي هاي رژيم صهيونيستي فدا مي كنند.
MKH-20-21:48

پربیننده ترین خبرها