مخالفان 3500 بار طرح عنان را نقض کردند

مخالفان 3500 بار طرح عنان را نقض کردند
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 09:47

سخنگوي وزارت امورخارجه سوريه تأکيد کرد، مخالفان مسلح در اين کشور از زمان آغاز طرح فرستاده سازمان ملل متحد، بيش از 3500 بار اين طرح را نقض کرده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "جهاد مقدسی" تأکید کرد: "ولید المعلم" وزیرخارجه سوریه به صورت روزانه "کوفی عنان" را از موارد نقض طرح وی از سوی عناصر مسلح آگاه می کند.

مقدسی با بیان اینکه عناصر مسلح از زمان امضای طرح کوفی عنان تا کنون 3500 بار آن را نقض کرده اند، خاطرنشان کرد: مخالفان مسلح باید به تعهدات خود بر اساس طرح کوفی عنان پایبند می بودند.

وی افزود: موافقت سوریه با مأموریت کوفی عنان بر این اساس صورت گرفت که وی فقط نماینده سازمان ملل است .. زیرا خود اعراب از کمک به سوریه برای حل بحران شانه خالی کردند و برخلاف منشور اتحادیه عرب عضویت سوریه را در این اتحادیه به حالت تعلیق در آوردند و برای ضربه زدن به ثبات سوریه، بحران این کشور را بین المللی کردند .

مقدسی با تأکید بر اینکه پایبندی سوریه به طرح کوفی عنان کاملا آشکار است، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عضو شورای امنیت باید مسئولیت پذیر باشند و با هم پیمانان خود در منطقه صحبت کنند که از حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها و عناصر مسلح دست بردارند.

کوفی عنان در طرح خود برای بحران سوریه از دوازدهم آوریل گذشته در این کشور آتش بس اعلام کرد، این درحالی است که با وجود بیش از 260 ناظر سازمان ملل، عناصر مسلح هر روز در حال نقض این طرح هستند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها