گفتگوی رهبران پکن و سئول درباره کره شمالی

گفتگوی رهبران پکن و سئول درباره کره شمالی
جمعه 22 دی 1396 - 09:06

به دنبال برگزاری اولین دور مذاکرات دوکره بعد از دو سال توقف مذاکرات، 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی و 'شی جین پینگ' همتای چینی وی، پنجشنبه شب تلفنی در باره این گفت و گوها و روابط دو کره بحث و تبادل نظر کردند.

العالم - آسیا

'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین که کشورش بیشترین روابط را با کره شمالی دارد، از شروع گفت و گوهای دو کره و تلاش دو کشور برای بهبود روابط و کاستن از تنش ها استقبال کرد.

چین بارها به آمریکا هشدار داده است که برگزاری رزمایش هایش در این منطقه با کره جنوبی یک خطر برای امنیت شمال شرق آسیا و شبه جزیره کره به حساب می آید.

این کشور همچنین هر رویکرد نظامی آمریکا در قبال کره شمالی را نادرست و مذموم دانسته و افزوده است که پکن به واشنگتن اجازه شروع جنگ در شبه جزیره کره را نخواهد داد.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد که رهبران دو کشور در طول نیم ساعت مذاکره تلفنی، در باره حل صلح آمیز مساله شبه جزیره کره بحث و رایزنی کرده اند.

هر دو طرف قول داده اند برای پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای کره شمالی در مسیری مسالمت آمیز تلاش های خود را بکار گرفته و همکاری کنند.

رییس جمهور چین گفت از هر تلاشی که دولت 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی برای بهبود روابط و کاستن از تنش ها انجام دهد تا پایان حمایت می کند.

نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای آورده است طرفین موافقت کرده اند رایزنی های خود را در باره کره شمالی و مناسبات دوجانبه حفظ کرده و در باره حضور هیات ورزشی کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی و حل صلح آمیز مساله هسته ای شبه جزیره کره همکاری داشته باشند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها