هشدار «الوفاق» درباره هتک حرمت علما در بحرین

هشدار «الوفاق» درباره هتک حرمت علما در بحرین
جمعه 22 دی 1396 - 09:40

جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین اقدام دولت این کشور در بازداشت یک عالم دینی به اتهام همبستگی با آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را محکوم کرد.

العالم - بحرین

رژیم آل خلیفه شیخ «حمزه الدیری» روحانی این کشور را که به اتهام همبستگی با آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور به یکسال حبس محکوم شده بود، دستگیر کرد. 

دادگاه بحرین 12 اکتبر علیه وی به اتهام مشارکت در تحصن مردمی در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم در سال گذشته حکم صادر کرده و با محکوم شناختن شیخ الدیری وی را به تحمل یک سال حبس محکوم کرده بود.

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای تأکید کرد که بازداشت شیخ «حمزه الدیری» عالم دینی بحرین و صدور حکم حبس یکساله علیه وی به اتهام همبستگی با آیت‌الله عیسی قاسم اقدامی مردود و محکوم است.

در این بیانیه آمده است که بازداشت این عالم دینی نیز در راستای تعدی به علمای دین در بحرین و استمرار طرح گسترده و برنامه‌ریزی شده برای تحقیر، اهانت و نقض حقوق شیعیان در بحرین صورت گرفته است.

طبق گزارش شبکه المنار، الوفاق همچنین بر ضرورت تحرک مجامع جهانی برای توقف این تجاوزات علیه شیعیان در سطح موسسات، شخصیت‌ها و آزادی تفکر و اندیشه تأکید کرد و خواستار آزادی علمای دین اعم از شیخ الدیری، شیخ العالی، سید المشعل، شیخ القشعمی و دیگر علمای دین شد.

خرداد سال گذشته در پی اقدام دولت بحرین به سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون بحرین و محاکمه ایشان به اتهام جمع‌آوری اموال خمس، مردم و علما به نشانه اعتراض به این اقدامات دولت برای دفاع از این عالم برجسته جهان اسلام دست به تحصن در اطراف منزل وی در منطقه الدراز زدند. این تحصن حدود یکسال بطول انجامید و با هجوم نیروهای آل خلیفه به خون کشیده شد و 5 تن از جوانان فدایی آیت الله عیسی قاسم به شهادت رسیده و ما بقی که حدود 300 نفر بودند بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها