ستایش ارتش رژیم صهیونیستی از اقدامات ولیعهد سعودی

ستایش ارتش رژیم صهیونیستی از اقدامات ولیعهد سعودی
جمعه 22 دی 1396 - 10:32

یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی از سیاست و اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ستایش کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

یواف مردخای هماهنگ کننده ارتش رژیم اسرائیل در کرانه باختری رود اردن از آنچه آن را "اصلاحات بزرگ و مهم در عربستان" خواند، ستایش کرد و در اشاره به پروژه اقتصادی موسوم به "نئوم" در عربستان گفت که این امر باعث تشویق کار و فعالیت، از جمله ساخت شهر جدیدی با هزینه پنج میلیار دلار خواهد شد.

مردخای در جریان سخنرانی خود تحت عنوان "تغییرات ژئوپلوتیک و تبعات آن بر اقتصاد منطقه ای و رابطه با امنیت اسرائیل" ابراز عقیده کرد: این اصلاحات بن سلمان در دراز مدت در تقویت ثبات منطقه ای تاثیر خواهد گذاشت اما در عین حال شاید در کوتاه مدت به شهروند عادی عربستان لطمه وارد کند.

برپایه این گزارش، اظهارات مردخای - که اویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل آن را نقل کرد- جدیدترین ستایش این رژیم از تحولات جاری در عربستان است. این ستایش در سایه نزدیکی روبه افزایش روابط بین تل آویو و ریاض در چارچوب حرکت در مسیر تشکیل ائتلافی علیه ایران مطرح می شود.

دو روز پیش، اسحاق هرتزوگ رئیس فراکسیون مخالف در پارلمان رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با سایت سعودی "ایلاف"، از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ستایش کرد و وی را به زعم خود "یکی از انقلابیون بزرگ" در خاورمیانه دانست و گفت که احترام زیادی برای اقدامات بن سلمان قائل است.

این دومین مصاحبه در نوع خود با یک مسئول رسمی رژیم اسرائیل است که سایت سعودی ایلاف انجام داده است. این سایت در نوامبر گذشته نیز با گادی ایزنکات رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل مصاحبه کرده بود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها