انفجار صنعا نتيجه دخالت آمريكادر امور یمن

انفجار صنعا نتيجه دخالت آمريكادر امور یمن
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 14:24

يك كارشناس يمني مسئولان نظام و برخي گروههاي سياسي را مسئول انفجارهاي روز دوشنبه در پايتخت اين كشور دانست كه منجر به كشته و مجروح شدن دهها تن شد.

انفجارهاي امروز در صنعا كه نيروهاي امنيت مركزي را در منطقه السبعين هدف قرارداد ، منجر به كشته شدن دست كم 112 نفر و مجروح شدن 300 نفر از نيروهاي ارتش شد.
يكي از نظاميان با حمل بمب ، به هنگام تمرين نظامي براي آمادگي حضور در جشن سالگرد اتحاد دو يمن كه قرار بود فردا برگزار شود خود را درميان ساير همقطاران منفجر كرد.
 " محمد البخيتي " كارشناس و فعال سياسي يمني روز دوشنبه  در گفت و گو با شبكه العالم اظهارداشت :  دخالت هاي آمريكا ميدان فعاليت سازمان تروريستي القاعده كه مورد حمايت رژيم علي عبدالله صالح و حزب اصلاح بود را بيشتر كرد  و آنان را به اجراي عمليات تروريستي و انفجارهاي بيشتر عليه نظاميان و شهروندان تشويق كرد.
البخيتي  افزود : انفجار امروز نتيجه حتمي دخالت هاي آمريكا و همراهي بيشتر نيروهاي سياسي با اين امر و همچنين تكرار نمونه افغانستان ، عراق  و سومالي است .
وي اظهارداشت : نيروهاي تابع علي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق و عناصري از حزب اصلاح مانند علي محسن الاحمر با القاعده همكاري و معامله مي كنند و در تقويت اين گروها در استانهاي جنوبي با هدف غلبه بر جنبش هاي جنوب و ايجاد مشكل و مانع در مسير بازگشت فعاليت هاي آرامش بخش در آن منطقه دخالت دارند.
وي با اشاره به آشكار بودن ردپاي القاعده در انفجارهاي امروز صنعا خاطرنشان كرد : همان نيروها اكنون بالا بردن سطح رودررويي با القاعده با هزينه آمريكا را تعيين مي كنند ، موضوعي كه منجر به پاسخ قوي سازمان القاعده مي شود.
اين كارشناس سياسي پيش بيني كرد كه در روزهاي آينده انفجارها و حمله به نظاميان و شهروندان يمن افزايش يابد.
MKH-21-16:39

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها