معاون وزیر خارجه سوریه:

دی میستورا از منافع برخی کشورهای عربی و غربی در روند مذاکرات صلح جانبداری می کند

 دی میستورا از منافع برخی کشورهای عربی و غربی در روند مذاکرات صلح جانبداری می کند
جمعه 22 دی 1396 - 12:14

فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه با انتقاد شدید از 'استفان دی میستورا' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: دی میستورا نقش متوازن و جدی را در حل بحران سوریه بازی نمی کند و از منافع برخی کشورهای عربی و غربی جانبداری می کند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی در جلسه گفت و گو با 'اتحادیه انقلابی جوانان' سازمانی برای جوانان حزب بعث سوریه تصریح کرد: «دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه نقش متوازن را در مذاکرات صلح ایفا نکرده و پاک دست و جدی در حل بحران سوریه نیست و در جهت منافع برخی کشورهای غربی و عربی که به وی دیکته می شود، عمل می کند.»

المقداد درخصوص اخبار رسانه های درباره تردید سازمان ملل متحد در خصوص مشارکت در کنفرانس سوچی برای گفت و گوهای فراگیر ملی سوریه که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در این شهر برگزار شود، گفت: این موضوع امری بی سابقه و غافلگیر کننده برای دولت سوریه نیست برای اینکه دی میستورا و کسانی که از وی حمایت می کنند، در ایجاد راه حل برای بحران سوریه که به نفع مردم آن نیز باشد، جدی نیستند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: همین تردید نماینده سازمان ملل برای مشارکت در نشستی که نماینده مردم سوریه است خود عملی غیر مسئولانه و مخالف با ماموریت او است و نشان می دهد که وی برای اداره عملیاتی مسالمت آمیز که در نهایت به تحقق صلح ، امنیت و ثبات در سراسر سوریه منتهی شود، شایسته نیست.

این دیپلمات ارشد سوری اظهار داشت: برخی دولت ها خواهان سوء استفاده از این نشست ها و نمایندگان بین المللی در امور سوریه برای دست یافتن به مقاصد سیاسی خود هستند بخصوص باتوجه به اینکه در عرصه نظامی شکست خورده و ناکام مانده اند.

به گفته وی، قانون اساسی سوریه در خاک این کشور تعیین خواهد شد و باید به این قانون که یکی از جدیدترین قانون اساسی های جهان است احترام گذاشت و از آن تخطی نکرد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود:دمشق به مشارکت در همه فعالیت های که با هدف حل بحران سوریه است خواه در آستانه یا ژنو تمایل دارد اما مخالفان مورد حمایت ریاض برای مشارکت در دور هشتم مذاکرات ژنو پیش شرط تعیین کرده اند که سوریه آنها را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

المقداد بیان داشت که مخالفان سوریه مورد حمایت ریاض، نماینده مردم سوریه نیستند و تنها در جهت منافع کسانی که آنها را بکارگرفته، تامین مالی کرده و ترویج داده، فعالیت می کنند درحالی که دولت سوریه از همه مخالفانی که نماینده اقشار مردم سوریه هستند، استقبال می کند.

وی در خصوص وضعیت شمال سوریه تصریح کرد: مردم کُرد که به دوستی و تمایلات آنها به دولت سوریه ایمان داریم در همه استان های سوریه حضور دارند اما آمریکا سعی دارد از سرمایه گذاری روی نیروهای دمکراتیک کُرد و ثابت داشتن آنها در شمال سوریه بهره بردای کند همچنان که اسرائیل و ترکیه در نقاط دیگر این کشور همین سعی را دارند.

وی افزود: کُردهای سوریه که در خدمت منافع آمریکا عمل می کنند باب دخالت ترکیه در سوریه را گشوده اند و هرگروهی که ضد وطن با تروریست ها و دشمنان سوریه بخصوص اسرائیل دسیسه کرده از هر جناح و گروه و قومیتی وطن پرست نبوده و بر ضد وطن خود و مردم آن توطئه کرده و خیانتکار است.

پربیننده ترین خبرها