دفع حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب

دفع حملات تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب
جمعه 22 دی 1396 - 12:56

تروریستهای جبهه النصره والحزب الترکستانی از صبح روز پنجشنبه عملیاتی در جنوب استان ادلب آغاز کردند و موفق شدند چند منطقه را اشغال کنند، ولی ارتش سوریه بلافاصله این مناطق را پس گرفت.

العالم - سوریه

یک منبع نظامی امروز جمعه خبر داد که ارتش سوریه توانسته است در ریف جنوبی ادلب حملات  روز پنجشنبه تروریستهای جبهه النصره را دفع کند.

نیروهای سوری در اطراف شهرک «الخوین» واقع در ریف جنوبی ادلب، پس از دفع حملات تروریستها، به مواضع النصره و «الحزب الترکستانی» پاتک زدند.

این منبع به گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گفت که در جریان این حمله، دهها تروریست کشته و زخمی و اسیر شدند. تروریستها از صبح روز گذشته به شماری از مواضع ارتش سوریه در ریف جنوبی ادلب حمله کرده بودند که این حملات دفع شد. 

در تأیید محتوای خبر الاعلام الحربی، وبگاه معارض «عنب» اذعان کرد که نیروهای سوری بار دیگر کنترل «عطشان، الخوین و روستاهای مجاور أبو دالی به ویژه شم الهوا و أبو عمر» را به دست گرفتند.

تروریستها برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه در ریفهای حماه و ادلب اتاق عملیات مشترکی به نام «رد الطغیان» را تشکیل دادند که در جریان عملیات روز گذشته تا حدودی پیشروی داشتند، ولی ارتش سوریه مجددا مناطق اشغالی را از تروریستها پس گرفت.

ارتش سوریه در جنوب ادلب، هم اکنون در دو کیلومتری فرودگاه نظامی «ابوالظهور» حضور دارد و با تروریستها درگیر است.

تروریستها از دو روز پیش، در جنوب ادلب عملیاتی تحت عنوان «وإن الله على نصرهم لقدیر» را آغاز کردند که موفقیتی حاصل نکرده اند.

منابع نظامی معارض به عنب گفتند که تروریستها پس از اشغال روستاهای جنوب فرودگاه ابوالظهور، بر روی عقب نشینی ارتش سوریه از ترس محاصره شدن حساب باز کرده بودند، ولی بازپسگیری این روستاها توسط نیروهای مقاومت، نقشه تروریستها را ناکام گذاشت.

به گفته این وبگاه، تحلیلگران نظامی میگویند که تروریستها بسیار دیر دست به اجرای این نقشه زدند و باید پش از تسلط ارتش سوریه بر شهرک «سنجار» این نقشه اجرایی می شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها