آمريكا مي خواهد يمن كانون تروريسم شود

آمريكا مي خواهد يمن كانون تروريسم شود
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 03:32

صنعا (العالم) ـ هماهنگ كننده مركز اطلاع رساني جوانان انقلاب يمن گفت كه آمريكا قصد دارد يمن را كانون تروريسم نگه دارد تا جامعه جهاني در توهم تروريسم باقي بماند و از اين طريق نفوذ خود را در منطقه تثبيت كند.

"حمزه الكمالي" سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: برقراري ثبات در يمن به ضرر منافع آمريكا و قدرت هاي بزرگ است كه براي تضمين نفوذ خود در منطقه چشم اميد به شبح تروريسم دوخته اند.

وي انفجار صنعا را كه عليه بزرگ ترين و مصون ترين سامانه نظامي پايتخت صورت گرفت، محكوم كرد و آن را اقدامي در جهت به چالش كشيدن عبدربه منصور هادي رييس جمهور انتقالي يمن، دانست.

الكمالي گفت: اين انفجار را بايد به مثابه زهره چشم گرفتن از رييس جمهور تلقي كرد.

انفجارهاي روز دوشنبه (اول خرداد) در صنعا كه نيروهاي امنيت مركزي را در منطقه السبعين هدف قرارداد ، منجر به كشته شدن دست كم 112 نفر و مجروح شدن 300 نفر از نيروهاي ارتش شد.

الكمالي تاكيد كرد: چنين عملياتي جز با همدستي رژيم علي عبدالله صالح ديكتاتور بركنار شده يمن و سازمان امنيت به سركردگي پسر علي عبدالله صالح كه عمار نام دارد، نمي تواند صورت گيرد.

هماهنگ كننده مركز اطلاع رساني جوانان انقلاب يمن در ادامه خاطر نشان كرد: تنها استفاده كننده از معطل ماندن فرايند سياسي در يمن و جلوگيري از به ثمر نشستن گفت و گو، علي عبدالله صالح است و علت اصلي ناامني حاكم بر كشور ، تاخير در بازسازي ساختار ارتش است.

الكمالي به تبادل اتهامات ميان تشكل ديدار مشترك و حزب كنگره حاكم بر يمن درباره اين كه چه كسي مسوول نابساماني اوضاع كشور و انفجار صنعاست، اشاره كرد.

وي اظهار داشت: مسوولاني از سازمان امنيت ملي و همچنين مسوولاني از سازمان امنيت مركزي كه مسوول تامين امنيت منطقه مورد هجوم هستند، بايد در اين زمينه پاسخگو باشند و گرنه بايد بركنار شوند.

الكمالي گفت: آن ها لياقت تصدي مسووليت مبارزه با تروريسم را ندارند. از سوي ديگر از سال 2010 هاله اي از شك و ترديد، بر عملكرد سازمان امنيت ملي گسترده شده است و بيم آن مي رود كه اين سازمان با القاعده همكاري مي كند.

وي افزود: بعيد نيست سازمان القاعده اين تجاوز را با همكاري اين دو نهاد امنيتي مرتكب شده است تا ضرب شستي به منصور هادي نشان دهند زيرا او مبارزه با تروريسم را عملا آغاز كرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها