الجزیره: ایران هرگز درباره توان موشکی خود مذاکره نمی‌کند

الجزیره: ایران هرگز درباره توان موشکی خود مذاکره نمی‌کند
شنبه 23 دی 1396 - 00:18

شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد، ایران هرگز درباره توان موشکی خود مذاکره نخواهد کرد.

العالم - ایران

خبرنگار الجزیره در تهران درباره موضع آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران و در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تصمیم جدید آمریکا خشم ایرانی ها را مهار کند؟ گفت: تصمیم آمریکا درباره تمدید تعلیق تحریم های ایران همزمان با تصویب تحریم های جدید علیه رئیس قوه قضاییه و برخی از شرکت های مرتبط با برنامه موشکی ایران بوده است. این که رئیس جمهور آمریکا گفته است آخرین باری است که تعلیق این تحریم ها را تمدید می کند به این معناست که آمریکا در سه ماه آینده تلاش های گسترده ای برای اصلاح توافق هسته ای خواهد داشت.

به گزارش الجزیره، مقامات ایرانی بارها گفتند توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک توافق نهایی شده است و نمی توان درباره هیچ یک از بندهای آن مذاکره یا بندی جدیدی به آن اضافه کرد. در سه ماه آینده با کش و قوس های زیادی درباره توافق هسته ای روبرو خواهیم شد. باید منتظر بمانیم که آمریکا می تواند موضوعاتی نظیر برنامه موشکی را به این توافق اضافه کند یا خیر.

بنا بر این گزارش، ایرانی ها بارها گفته اند توافق هسته ای یک توافق نهایی است و هرگز درباره توان موشک های بالستیک خود مذاکره نخواهد کرد. ایران این موشک ها را بخشی از توان دفاعی خود می داند و این که هیچ ارتباطی با قطعنامه شورای امنیت ندارد. بر اساس این قطعنامه، ایران نمی تواند آزمایش های موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها