حماس در نشست شورای مرکزی فلسطین شرکت نمی‌کند

حماس در نشست شورای مرکزی فلسطین شرکت نمی‌کند
شنبه 23 دی 1396 - 02:35

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه رسما اعلام کرد در نشست قریب الوقوع شورای مرکزی فلسطین که قرار است روز یکشنبه برگزار شود شرکت نمی کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، موسی ابومرزوق در پیامی کوتاه در توئیتر نوشت:  جنبش حماس شرکت همه فلسطینی ها در چنین نشستی را به دور از اشغالگری می خواهد.

ابومرزوق افزود: جنبش حماس خواستار لغو تحریم های نوار غزه ، تشکیل دولت وحدت ملی و اجرای مصوبات کمیته مقدماتی در بیروت است. جنبش حماس خواستار حضور در نشستی است که برای مردم فلسطین سودی داشته باشد و در نشستی که برای فلسطینیان سودی نداشته باشد شرکت نمی کند.

آخرین دور نشست شورای مرکزی فلسطین مارس 2015 در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار شد. بیانیه پایانی این نشست 12 بند داشت.

شورای مرکزی فلسطین در نشست مارس 2015 در کرانه باختری بر پایبندی به اصول و مبانی ملی، توقف همه هماهنگی های امنیتی با اسرائیل، اجرای آشتی ملی فلسطین و اتخاذ تدابیر عملی برای حمایت از قدس و ساکنان آن تاکید کرد. همچنین قرار شد نشست این شورا هر سه ماه یک بار برگزار شود و کمیته اجرایی آن، اجرای مصوبات را پیگیری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها