حسنين هيكل هشدار داد:

تبديل جنگ اعراب و اسراييل به جنگ با ايران

تبديل جنگ اعراب و اسراييل به جنگ با ايران
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 09:58

حسنين هيكل" نويسنده و روزنامه نگار بزرگ مصري با تاكيد بر ضرورت روي آوردن به ايران و همكاري با اين كشور، درباره هرگونه تبديل جنگ اعراب و اسراييل به جنگ اعراب و ايران هشدار داد

"به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، هيكل در گفت و گو با شريف عامر در برنامه الحيات (زندگي) یکی از شبکه های تلویزیونی مصر، به موضوع بحران كنوني درباره وجود شيعيان و حسينيه هاي شيعي در مصر اشاره كرد و گفت: در طول تاريخ مصر، شيعيان همواره در مصر بوده اند و در حال حاضر نيز مصر نيازمند ثبات است.

هيكل روي آوردن به گزينه هاي مورد قبول و مفاهيم ثابت اجتماعي را پيشنهاد كرد و بر ضرورت ناديده نگرفتن طرح هاي بزرگ براي حمايت از ثبات مصر تاكيد كرد.

حسنين هيكل در ادامه خاطر نشان كرد: بيست سال است كه توطئه ها و تدابيري در جريان است كه هدف آن ها تبديل جنگ اعراب و اسراييل به جنگ اعراب و ايران است.

وي سپس به چالش هاي پيش روي مصر و رييس جمهور آينده اين كشور در قبال منطقه و به ويژه در قبال اسراييل و مسائل نظامي مربوط به منطقه سينا كه ميزان قدرت مصر را مشخص خواهد كرد، اشاره كرد.

هيكل با بيان اين كه رژيم سابق مصر، سقوط نكرده ، بلكه فقط ضربه خورده است بر ضرورت رهایی کامل از شبح حسني مبارك و رژيم آن تاكيد و از بازتوليد رژيم سابق ابراز نگراني كرد.

وي در عين حال چنين احتمالي را غيرممكن دانست و گفت که نمی توان احتمال داد كه تخم مرغ شكسته ، ترميم شود .

حسنين هيكل در ادامه تصريح كرد: مصر مشكلات بزرگي به ويژه در زمينه كامل نكردن طرح هاي بزرگ دارد و در این زمینه به وقايع انقلاب جولاي سال 1952 اشاره کرد.

وی افزود: يكي از طرح هاي بزرگ در آن زمان طرح صلح بود كه مورد اهمال واقع شد.

هيكل تاكيد كرد: علت اهمال در اين طرح ، كار بدون رهبري و تفكر سازمان دهي شده و مستمر بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها