در ديدار كاردار ايران در قاهره صورت گرفت

استقبال شيخ الازهر از فتواي مقام معظم رهبري

استقبال شيخ الازهر از فتواي مقام معظم رهبري
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 11:00

قاهرة (العالم) - احمد الطيب شيخ الازهر ديروز دوشنبه با مجتبي اماني كاردار ايران در قاهره ديدار و با استقبال از فتواي مقام معظم رهبري، بر عمق و استحكام روابط مسلمانان شيعه و سني تاكيد كرد

مجتبي اماني كاردار ايران در قاهره سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: شيخ الازهر در اين ديدار تاكيد كرد كه اهل تسنن نيز، شيعيان را تكفير نمي كنند و در نماز به امامان شيعه اقتدا مي كنند.

اماني افزود: در اين ديدار فتواي حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر حرام بودن توهين به شخصيت هاي مورد احترام اهل سنت را به شيخ الازهر ابلاغ كردم.

وي اظهار داشت: من در اين ديدار، فتواهاي ديگر رهبر معظم انقلاب را به سمع شيخ الازهر رساندم و از ديگر فتواهاي مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن توهين به شخصيتهاي مورد احترام اهل سنت و هم چنين انتشار دادن مذهب تشيع در كشورهاي سني نشين خبر دادم كه وي نيز از آنها استقبال كرد.

اماني در خصوص احداث حسينيه ها در مصر گفت: مساله احداث حسينيه در مصر موضوع ما نيست و اين يك مساله داخلي در اين كشور است كه در آن هرگز دخالت نمي كنيم.

اين ديدار به دنبال جنجال به راه افتاده اخير در خصوص فتواي احمد الطيب شيخ الازهر مصر صورت گرفت كه نسبت به ساخت هر نوع عبادتگاه با هر نامي چون حسينيه شيعيان و... جز خانه خدا و مسجد مخالفت كرد.

در همين حال طاهر الهاشمي فعال شيعي مصري در واكنش به اين فتوا، در گفت و گو با نشريه "الراي" بيانيه الازهر در اين زمينه را مغاير با آزادي عقيده و حق شهروندي كه شعار انقلاب مصر در ميدان التحرير بود، دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها