خط و نشان روسیه برای آمریکا درباره تحریم های جدید/ تمام گزینه های مسکو روی میز است

خط و نشان روسیه برای آمریکا درباره تحریم های جدید/ تمام گزینه های مسکو روی میز است
شنبه 23 دی 1396 - 19:55

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم های جدید می خواهد بر روند انتخابات ریاست جمهوری روسیه تاثیر بگذارد، اعلام کرد: تمام گزینه های متقابل در برابر تحریم های ضدروسی آمریکا روی میز است.

العالم ـ اروپا

سرگئی ریابکوف روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس گفت: دولت روسیه تدابیری را برای مقابله با امکان تاثیرگذاری و فشار بر اوضاع اقتصادی کشور از سوی کشورهای مخالف اتخاذ می کند.
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه موضوع پاسخ متقابل به تحریم های آمریکا مطرح است، اظهار کرد: تصمیم در این مورد را رئیس جمهور در زمان مناسب می گیرد، تمام گزینه ها روی میز است. 
وی افزود: موثرترین شکل پاسخ دهی به تحریم های آمریکا را که به منافع ملی روسیه آسیبی وارد نشود و دورنمای عادی سازی تدریجی روابط با آمریکا را از بین نبرد، انتخاب می کنیم.
ریابکوف اظهار داشت: تحریم هایی که آمریکا علیه شهروندان روس آماده می کند، تلاشی برای تاثیرگذاری بر اوضاع روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است.
وی افزود: تا پایان ماه ژانویه (یازدهم بهمن ماه) دو گزارش دولت آمریکا به کنگره درباره اجرای قانون ضدروسی ماه اوت (مصوبه کنگره آمریکا در شهریورماه) منتشر خواهد شد.
ریابکوف گفت: گزارش اول شامل فهرست شهروندان و احتمالا مقام های روسی خواهد بود که مشمول تحریم های آمریکا می شوند. در گزارش دوم کارایی تحریم های موجود علیه روسیه ارزیابی خواهد شد. 
ریابکوف افزود: این اقدامات آمریکا را تلاش برای تاثیرگذاری بر اوضاع داخلی روسیه بویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری می دانیم. 
رسانه های روسی اعلام کردند آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه آماده می شود و فهرستی از 50 نفر از شهروندان روس را تنظیم کرده است.

پربیننده ترین خبرها