مسكو در باره سياست های آمريكا در مورد برجام هشدار داد

مسكو در باره سياست های آمريكا در مورد برجام هشدار داد
يکشنبه 24 دی 1396 - 04:45

مسکو درباره موضع اخیر ترامپ درباره برجام هشدار داد و اعلام کرد اظهارات دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته ای با ایران اظهاراتی منفی است و ای بسا منجر به بر هم خورد این توافق می شود. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برجام غیر قابل اصلاح است و روسیه با تلاش هایی که برای برهم زدن توافق هسته ای انجام می شود برخورد خواهد کرد. این موضع مسکو در قبال اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام بود. 
ریابکوف تاکید کرد در سایه رویکرد منفی واشنگتن و تلاش آمریکا برای نقض برجام اتحاد جامعه جهانی در جهت حمایت از توافق هسته ای ضرورت دارد. 
سرگئی ریابکوف گفت: ما تصمیم ها و اظهاراتی را که از واشنگتن صادر شده است بسیار منفی می دانیم. بر اساس ارزیابی من واشنگتن قصد دارد برجام را نقض کند و اینکه رئیس جمهور آمریکا بار دیگر و برای مدتی معین تعلیق تحریم ها علیه ایران را تمدید کرده است تنها یک اقدام نمایشی است و نباید در ارزیابی این اقدام مبالغه به خرج داد.
وزارت خارجه ایران توضیح داد: وقتی واشنگتن می گوید به جای برجام باید توافق جدیدی با ایران تحقق یابد مسکو منظور آمریکا را از این سخن در نمی یابد. این در حالی است که اظهارات جنجال برانگیز ترامپ، توان آمریکا در خصوص مسائل بین المللی را در بوته آزمایش قرار داده است.
کنستانتین کوساچیوف رئیس کمیته امور بین المللی مجلس روسیه گفت: هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای برهم زدن برجام آن هم بدون موافقت همه طرف ها، نقض مستقیم معیارهای اساسی حقوق بین الملل است. در مورد سامانه منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی این اقدام انگیزه ای قوی برای نقض برجام خواهد بود بویژه در آنجا که وقتی یک کشور هسته ای با پشتگرمی کسی که هم اکنون در قدرت قرار دارد سیاست بر خلاف سیاست اسلاف خود در پیش می گیرد. 
مسکو در مورد پیامدهای مترتب بر سیاست آمریکا در قبال برجام هشدار می دهد بویژه اینکه آمریکا به دنبال آن است که به مسائلی فراتر از مساله هسته ای ایران بپردازد. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها