یونیسف: جنگ یمن 5 هزار کودک را قربانی کرده است

یونیسف: جنگ یمن 5 هزار کودک را قربانی کرده است
يکشنبه 24 دی 1396 - 08:50

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) شنبه شب گفت: جنگ یمن که اولین قربانیان آن کودکان هستند، تاکنون جان پنج هزار کودک را گرفته است.

العالم ـ یمن

به گزارش رادیو الجزایر، «گرت کاپلاره» geert cappelaere که از دفتر منطقه ای یونیسف در امان پایتخت اردن سخن می گفت، افزود: تشدید جنگ و افزایش محاصره یمن، مشکلات و بحران شهروندان یمنی به ویژه کودکان این کشور را به عنوان شکننده ترین قشر وخیم تر می کند.
کاپلاره با استناد به گزارش گروه کمک های بین المللی افزود: روزانه بیش از 130 کودک یمنی بر اثر گرسنگی یا بیماری مزمن ناشی از جنگ جان می بازند.
سازمان «نجات کودکان» نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که محاصره یمن بر تعداد کودکان جان باخته یمنی در جنگ خواهد افزود.
مقام های سازمان ملل متحد اعلام کردند که 20 میلیون یمنی از جمله 11 میلیون کودک این کشور نیازمند کمک های فوری بشردوستانه هستند و بحران این کشور فجیع ترین بحران انسانی در جهان است.
براساس بیانیه مشترک برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی، 150 هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند که امکان جان باختن آنها در ماه آینده دور از انتظار نیست.
براساس این بیانیه شمار مبتلایان مشکوک به بیماری «وبا» در یمن به یک میلیون و 19 هزار و 44 تن رسیده است که 28 درصد از آنان را کودکان تشکیل می دهند.
براساس بیانیه مشترک این سازمان های بین المللی، از مجموع مبتلایان به وبا، 2 هزار و 237 تن نیز جان باخته اند.
از سوی دیگر، براساس گزارش ماه دسامبر (آذرماه) گذشته وزارت بهداشت عمومی و جمعیت یمن، شمار مبتلایان مشکوک به بیماری «دیفتری» به 381 مورد رسید که از این تعداد، 38 نفر جان باختند و این بیماری در 18 استان این کشور شیوع پیدا کرده است.
براساس گزارش نهادهای بین المللی، از فروردین ماه 94 و آغاز جنگ یمن به سرکردگی عربستان، تاکنون پنج میلیون کودک یمنی در خطر محرومیت از تحصیل قرار دارند و در این مدت یکهزار و 600 باب مدرسه ویران شده یا خسارت های زیادی به آن ها وارد آمده است.

پربیننده ترین خبرها