نگرانی از غرق شدن نفتکش سانچی

نگرانی از غرق شدن نفتکش سانچی
يکشنبه 24 دی 1396 - 10:29

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: چون دیشب عملیات امدارسانی تکاوران به کشتی سانچی انجام نشد، باعث شد باز آتش ادامه پیدا کند و امروز با حجم بالای آتش حتی نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم. نگرانی ما این است در ادامه آتش‌سوزی به سمتی نرود که کشتی غرق شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمدمهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر عنوان کرد:  تکاوران ارتش دیروز بر اساس تفاهمی که هیات ایرانی و چینی داشتند به محل حادثه اعزام شدند و از دیروز آماده عملیات مشترک با چینی‌ها هستند اما حجم بالای آتش داخل و بیرون کشتی هنوز اجازه ورود آنها را میسر نکرده است.

 وی افزود: امیدواریم شرایط ورود تکاوران فراهم شود ما در ستاد بحران شانگهای آماده هستیم. گروه امداد ما با روحیه آماده ورود هشتند. در تاریخ این حادثه سابقه ندارد. از لحلاظ حجم آتش و اینکه در لحظه وقوع حادثه ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی وجود داشته است، انفجارهای متعدد آسیب‌های زیادی را وارد کرده و گازهای سمی تولید می‌شود و شرایط سختی را تولید کرده است اما این به معنی آن نیست که گروه امداد ما کار خود را متوقف کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: علاوه بر اینکه دما بسیار بالاست وجود گازهای سمی هم هست. دیشب در اتاق بحران با فرماندهان حادثه نشست داشتیم و تاکید داشتیم کشتی‌های چینی و ژاپنی هم کمک کنند. آنها مدعی هستند شب نمی‌توان این کار را انجام داد و در شب عملیات را متوقف می‌کنند برای همین هم از ۸ صبح امروز کار را شروع کردند.

وی خاطرنشان کرد:  گزارش این است که حدود ۳۰۰ تن فوم را آماده کردند. باید شرایط فراهم شود و روی کشتی پاشیده شود. شرایط طوری است که موج آب ۳ تا ۴ متر بوده است و این گاهی عملیات را متوقف می‌کند. چون دیشب عملیات امدارسانی تکاوران به کشتی سانچی انجام نشد، باعث شد باز آتش ادامه پیدا کند و امروز با حجم بالای آتش حتی نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم. نگرانی ما این است در ادامه آتش‌سوزی کشتی به سمتی نرود که کشتی غرق شود.

 

پربیننده ترین خبرها