مسکو: تغییر در برجام غیرقابل قبول و غیرممکن است

مسکو: تغییر در برجام غیرقابل قبول و غیرممکن است
يکشنبه 24 دی 1396 - 16:06

قائم‌مقام هیأت نمایندگی دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد اعمال هر گونه تغییر در متن توافق هسته‌ای ایران، غیرسازنده، غیرقابل قبول و غیرممکن است.

العالم _ اروپا

قائم مقام هیأت نمایندگی دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «اظهارات ترامپ درباره اینکه این آخرین دور تمدید معافیت‌های تحریمی ایران بوده، تأسف بار است».

بنا بر این گزارش، این دیپلمات روس در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس» تأکید کرد: «درخواست ترامپ برای انجام بازرسی‌های نامحدود از تأسیسات هسته‌ای ایران غیرواقع‌گرایانه است».

وی افزود: «اعمال تغییر در مفاد برجام غیرسازنده، غیرقابل قبول و غیرممکن است».

این دیپلمات روس در ادامه گفت: «مسکو امیدوار است که بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران در تطابق با توافق هسته‌ای ادامه داشته باشد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده علیه ایران، چهار شرط را برای نگاه داشتن کشورش در برجام اعلام کرد.

وی در این بیانیه با یادآوری اینکه دولت آمریکا چهار فرد و سازمان مرتبط با ایران را هدف تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای قرار داده نوشت: « ما تاکنون نزدیک به 100 نفر از افراد و شرکت‌های دخیل در برنامه موشکی ایران و سایر فعالیت‌های غیرقانونی ایران را تحریم کرده‌ایم.»

ترامپ در این بیانیه بار دیگر به حمایت از آشوب‌گران در ایران پرداخته و از همه ملت‌ها خواست روال مشابهی پیش بگیرند.

سخنگوی اتحادیه اروپا نیز به دنبال اعلام این تصمیم ترامپ، بر تعهد این اتحادیه به اجرای کامل و سازنده برجام تأکید کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو نیز همانند اتحادیه اروپا به برجام پایبند خواهد ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها