در گفتگو با شبکه العالم مطرح شد؛

تشریح آخرین وضعیت شیخ زکزاکی از زبان دخترش + فیلم

يکشنبه 24 دی 1396 - 20:46

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد که پدرش در حال حاضر در زندان به سر می برد و نمی تواند با پدرش ارتباط برقرار کند.

العالم ـ آفریقا

سهیلا زکزاکی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: قبلا می توانست با پدرش ارتباط برقرار کند؛ و زمانی که با او صحبت می کرد، او در وضعیت خوبی نبود. مقامات نیجیریه تا این لحظه هیچ اتهامی به پدرش وارد نکرده و او را محاکمه نکرده اند.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز گذشته برای نخستین بار پس از دوسال با خبرنگاران صحبت کرد.

شیخ زکزاکی در تماس تلفنی با پسرش محمد درباره اظهارات مطبوعاتی اش در روز گذشته گفت: بعد از ترک محل گفته شد که برای انجام برخی آزمایش‌ها به یک آزمایشگاه منتقل می‌شویم حال‌آنکه در کمال تعجب به آنجا (ساختمان وابسته به وزارت امنیت و اطلاعات که محل برگزاری مصاحبه بود) منتقل شدیم.

وی افزود: بعد از انجام معاینات، گفتند حالا به آزمایشگاه می‌رویم اما پیش از ترک محل، بعضی‌ها هستند که می‌خواهند با شما ملاقاتی داشته باشند. آن موقع اطلاعی نداشتم که منظورش خبرنگارها هستند حال‌آنکه به محض خروج از آن محل با دوربین‌هایی که مشغول ضبط ماجرا بودند؛ غافلگیر شدیم.

شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد: خبرنگارها پرسیدند که شایعات زیادی درباره زندگی و سلامت شما وجود دارد. در پاسخ گفتم که جمعه گذشته (۵ ژانویه) سکته‌ای به من دست داد که تا روز دوشنبه (۸ ژانویه) جدی بود و بعد از آن، خطر رفع شد. این بار، پزشک‌هایم اجازه دیدار با من را داشتند و در حال بهبود هستم. قبلاً، پزشک‌های خودم اجازه ملاقات با من را نداشتند و فقط پزشک‌های وزارت امنیت و اطلاعات به من دسترسی داشتند و این نخستین بار است که اجازه ملاقات با پزشک‌های خودم را دارم.

وی افزود: به آنها گفتم آثار سکته هنوز باقی است اما رو به بهبودی هستم و از همه شما به خاطر دعاهایتان تشکر می‌کنم. این همه آن چیزی بود که به آنها گفتم.

پسر شیخ زکزاکی نیز به پدرش گفت: اما از آنچه شما همین الان برای من تعریف کردید، اینطور فهمیدم که آنها از قبل با قصد نمایش موضع خاصی، خبرنگارها را دعوت کرده بودند.

210

پربیننده ترین خبرها