الجزیره از بازداشت معارض قطری در امارات خبر داد

الجزیره از بازداشت معارض قطری در امارات خبر داد
يکشنبه 24 دی 1396 - 23:10

شبکه الجزیره قطر از بازداشت و حبس «شیخ عبدالله بن علی آل ثانی» معارض قطری مورد حمایت عربستان در امارات خبر داد.

العالم _ جهان اسلام

«شیخ عبدالله بن علی آل ثانی»، معارض قطری در امارات بازداشت شده است.

شبکه الجزیره قطر امروز (یکشنبه) گزارش داد، مقامات اماراتی شیخ بن علی را بازداشت در ابوظبی بازداشت کرده‌اند.

شیخ عبدالله بن علی گفته است که بعد از ضیافت «محمد بن زاید»، ولی‌عهد امارات بازداشت شده است.

وی گفته است که دولت قطر از هر اتفاقی که برای وی پیش آید، مبراست و مقامات اماراتی را مسئول عواقب این اقدام علیه خود دانست.

پیشتر عربستان سعودی در سناریویی مشابه «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان را بعد از دعوت به عربستان بازداشت و برای مدتی حبس کرد.

عبدالله بن علی بن عبدالله بن جاسم آل ثانی فرزند «علی بن جاسم آل ثانی» از نخستین امیران قطر پس از استقلال این کشور و چهارمین حاکم آن است و پس از پدرش، برادرش احمد قدرت را بدست گرفت تا اینکه شیخ خلیفه آل ثانی پدر حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر به قدرت رسید.

این معارض قطری بعد از بحران پیش آمده بین قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در تابستان گذشته با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار و مقامات این کشور را به بازگشایی گذرگاه مرزی «سلوی» برای عبور حجاج قطری به عربستان متقاعد کرد.

عربستان، عبدالله آل ثانی را معارض و رقیب خاندان حاکم قطر می‌داند که می‌تواند در تغییر سیاست‌های کنونی قطر نقش بارزی ایفا کند اگر چه وی در عربستان هیچ گونه فعالیت سیاسی انجام می‌دهد.

«عبدالله بن علی آل ثانی» در نشست معارضان قطر که اواخر شهریور در لندن برگزار شد، به عنوان جانشین «تمیم بن حمد»، امیر قطر معرفی شد از اوضاع قطر ابراز تأسف کرده و خردمندان خاندان حاکم این کشور و سرشناسان ملت قطر را به نشست برادرانه، خانوادگی و ملی فراخوانده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها