کمکهای بی سابقه نظامی آمریکا به اسرائیل

کمکهای بی سابقه نظامی آمریکا به اسرائیل
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 11:10

کنگره آمريکا در حال افزايش بي سابقه کمکهاي نظامي و تسليحاتي به رژيم صهيونيستي است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "معاریو" و هفته نامه عبری "دیفنس نیوز" تأکید کردند: آمریکا وعده داده است علاوه بر کمکهای سالانه که حدود 3 میلیارد دلار است، حدود یک میلیارد دلار برای پشتیبانی سامانه گنبد آهنین به اسرائیل کمک کند.

این دو نشریه صهیونیستی افزودند: اعضای کنگره آمریکا نیز در حال تدوین قانونی هستند که همکاری های نظامی آمریکا و اسرائیل در سال 2012 گسترده تر شود.

این قانون شامل همکاری های اطلاعاتی ماهواره ای، انتقال هواپیماهای سوخت رسانی و همچنین تجهیزات نظامی استفاده شده در جنگ عراق به اراضی اشغالی،  تسریع در تولید هواپیماهای جنگی آینده از نوع اف 35 و ارایه قیمتهای پایین به رژیم صهیونیستی برای خریداری این هواپیماها و تجهیزات است.

در این قانون یک بند ویژه در خصوص "سلاح ویژه" وجود دارد که آمریکا قرار است به اراضی اشغالی منتقل کند.

قانون کنگره آمریکا همچنین شامل افزایش مأموریتهای اسرائیل در ناتو و افزایش حضور این رژیم در مدیترانه و مشارکت در رزمایشها است.

رسانه های عبری پیش بینی کردند که این قانون با اکثریت آرا در کنگره تصویب شود، چرا که بیش از نیمی از اعضای کنگره در تدوین پیش نویس این قانون دست داشتند.

در همین راستا "جانی آیزکسون" سناتور جمهوری خواه ایالت جرجیا گفت: مواضع جمهوری خواهان و دمکراتها در ارتباط با امنیت اسرائیل هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها