لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس گینه بیسائو:

توهین ترامپ به آفریقایی ها ذات سردمداران آمریکا را نمایان کرد

 توهین ترامپ به آفریقایی ها ذات سردمداران آمریکا را نمایان کرد
دوشنبه 25 دی 1396 - 21:15

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تکبری که دارند کشورهای دیگر را کوچک می‌شمارند، از این رو کشورها باید با یکدیگر وحدت داشته باشند، گفت: اظهارات سخیف ترامپ ذات سردمداران آمریکا را نشان می‌دهد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی عصر دوشنبه با سیپریانو کاساما رییس مجلس گینه بیسائو دیدار و گفت و گو کرد.
لاریجانی با بیان این که کشور گینه بیسائو را دوست و برادر خود می‌دانیم، افزود: رییس جمهور آمریکا به همه دشنام می دهد، چنانچه چند روز پیش در مورد ملت و کشورهای آفریقایی نیز حرف های سخیفی زد و این اقدام ذات سردمداران آمریکا را نشان می دهد.
وی با بیان این که آمریکایی‌ها با تکبری که دارند کشورهای دیگر را کوچک می شمارند، از این رو کشورها باید با یکدیگر وحدت داشته باشند، افزود: آمریکایی‌ها تروریست‌ها را به جان کشورهای منطقه می‌اندازند که این تروریست ها در منطقه خاورمیانه به نوعی عمل می کنند و در آفریقا به نوع دیگر عمل می‌کنند.
محکومیت تحریم های آمریکا علیه ایران

سیپریانو کاساما، رییس مجلس گینه بیسائو، نیز در این دیدار با بیان این که ایران از جهات مختلف حمایت ما را خواهد داشت، گفت: ایران کشور بزرگی است و من به‌ عنوان رییس پارلمان های اتحادیه آفریقا همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و اظهارات سخیف ترامپ علیه ایران را محکوم می کنم.
به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس گینه بیسائو در پایان خاطر نشان کرد: همچنین تحریم‌ها و مجازات های بی‌اساس ترامپ علیه ایران را محکوم کرده و سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را فرصتی برای ابراز احساسات خالصانه خود نسبت به ملت و دولت ایران می دانم.

پربیننده ترین خبرها