در دیدار رئیس مجلس الجزایر؛

لاریجانی: افراطی‌گری مشکل امروز جهان اسلام است

لاریجانی: افراطی‌گری مشکل امروز جهان اسلام است
دوشنبه 25 دی 1396 - 22:20

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الجزایر کشور مهمی در جهان اسلام است و همیشه سیاست خارجی مثبتی داشته است، گفت: مسئله تروریسم در منطقه ریشه دوانده و افراطی‌گری مشکل امروز جهان اسلام است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار «السعید بوحجه» رئیس مجلس الجزایر و در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی افزود: ضروری است علاوه بر افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی و امنیتی، با گسترش روابط اقتصادی روابط دوجانبه مستحکم تر شود، البته پارلمان‌ها در این میان نقش تأثیرگذاری دارند و بسیاری از مسائل به کمک آنها قابل حل خواهد بود.
سیاست الجزایر کمک به صلح و آرامش منطقه
«السعید بوحجه» رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار گفت: این اجلاس فرصت مغتنمی است که بتوانیم تا آنجا که می‌توانیم راه‌حل‌هایی برای چالش‌های موجود در منطقه پیدا کنیم و بی‌شک اینگونه اجلاس‌ها می‌تواند روابط کشورهای دوست و مسلمان را افزایش دهد و آن‌ها را به یکدیگر نزدیک سازد.
رئیس مجلس الجزایر تصریح کرد: الجزایر همیشه پشتیبان و همسو با سیاست‌های ایران بوده است و از توافقنامه هسته‌ای نیز حمایت کرده و آن را باعث شکوفایی ایران می‌دانیم و مسئولیت مهمی بر دوش ما قرار دارد و آن اینکه به حفظ استقلال کشورها در برابر قدرت‌های سلطه گر کمک کنیم.
بوحجه بیان کرد: سیاست ما سیاست شناخته شده‌ و خدشه‌ناپذیر است و اساس آن در حل و فصل منازعات میان کشورها، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و کمک به صلح و آرامش است.
رئیس مجلس الجزایر با اشاره به خطر گسترش حضور تروریسم در منطقه گفت: نیروهای افراطی برای همه کشورها خطرساز هستند و ما باید کمک کنیم تا ریشه آنها برچیده شود، هرچند که مورد حمایت برخی از کشورها هستند اما ما باید کمک کنیم تا ریشه‌ آنها قطع شود و باید به گسترش دموکراسی کمک کنیم.
بوحجه خاطر نشان کرد: برای دفاع از کشورمان تلاش های بسیاری کرده، هزینه زیادی پرداخت و 200 هزار شهید دادیم و توانستیم بدون کمک از هیچ کشوری با تروریسم مبارزه کنیم اما برای ریشه‌کن کردن آن در جهان نیاز به همکاری‌های بین‌المللی است.
رئیس مجلس الجزایر تصریح کرد: وقتی ما درگیر جنگ با تروریست‌ها بودیم سکوت مرگباری بر سازمان‌های بین‌المللی حاکم بود و این خطر هنوز باقی است و کشورهایی مثل لیبی و تونس را تهدید می‌کند که همگی در همسایگی‌مان قرار دارند.
بوحجه گفت: آرزوی ما برقراری امنیت در همه کشورهاست و اگر کشورهای همسایه امنیت داشته باشند ما هم در امنیت خواهیم بود.
به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس الجزایر همچنین خواستار گسترش روابط اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی با ایران شد.

پربیننده ترین خبرها