شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین:

آمریکا دیگر مسئول پرونده مذاکرات سازش نیست/ هیچ طرح آمریکایی را نخواهیم پذیرفت

آمریکا دیگر مسئول پرونده مذاکرات سازش نیست/ هیچ طرح آمریکایی را نخواهیم پذیرفت
سه شنبه 26 دی 1396 - 01:22

شورای مرکزی فلسطین ضمن قطع همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی، خواستار تعلیق به رسمیت شناختن آنها به عنوان یک دولت یهودی شد.

العالم-فلسطین

به گزارش المیادین، «سلیم زعنون» رئیس شورای ملی فلسطین دوشنبه شب با قرائت بیانیه پایانی نشست شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) اعلام کرد که شورای مرکزی آنچه را که به «معامله قرن» معروف شده است، قبول ندارد زیرا تامین کننده حقوق مردم فلسطین نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا دیگر مسئول پرونده مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: ما از سازمان ملل می خواهیم که عملیات سازش را زیر نظر داشته باشد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطن بر پایبندی به فرآیند سازش بر اساس قطعنامه های قانونی و بین المللی تأکید دارد.

زعنون افزود: شورای مرکزی فلسطین از کشورهای عربی می خواهد روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و بحث عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به جریان اندازند.

شورای مرکزی فلسطین همچنین اعلام کرد که این شورا اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت نمی شناسد.

در بیانیه پایانی این اجلاس آمده است که شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) از نبرد علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی «به هر شکلی»، حمایت می‌کند.

سلیم زعنون گفت: هیچ یک از طرح های آمریکا را نخواهیم پذیرفت. شورای مرکزی فلسطین طرح ترامپ را درباره قدس محکوم و رد می کند.

در ادامه بیانیه آمده است: شورای مرکزی اعتقاد دارد دولت آمریکا یک میانجی شفاف برای «فرآیند صلح» نیست. هدف مستقیم شورای مرکزی استقلال کشور فلسطین است. شورای مرکزی دوباره درخواست خود را برای توقف همکاری های امنیتی با اسرائیل تکرار می کند. شورای مرکزی، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش را برای تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل مکلف می سازد. شورای مرکزی هرگونه طرحی را برای ارائه راه حل های انتقالی رد می کند. ما بر ضرورت تدوام هر نوع مقاومت مسالمت آمیز مردم فلسطین ضد اشغالگران تأکید می کنیم. شورای مرکزی تهدیدهای آمریکا را مبنی بر توقف کمک مالی به آنروا محکوم می کند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن اعلام برخی شروط خود برای برگزاری نشست شورای مرکزی جنبش سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

«حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی حماس  و رئیس دفتر روابط ملی این جنبش عصر روز یکشنبه در این بیانیه ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست و قدردانی از «سلیم الزعنون»، رئیس شورای ملی فلسطین به دلیل دعوت از حماس برای شرکت در آن، از شروط خود برای برگزاری نشست مذکور خبر داد(جزئیات بیشتر).

 

پربیننده ترین خبرها